Gå til innhold
Arkivverket

[#58048] Ingeborg Throndsd, f. 12.aug 1836 i Bolsøy M-R, d.hvor og når?


Gjest Eldar Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldar Gundersen

Ingeborg ble gift 29.jun 1871 i Molde med Elling Iversen, f. 23. mar 1848 på Veø i M-R. Etter giftemålet dro de til Namsos hvor de fikk fire barn i tidsrommet 1871-78. I 1885 er Elling Iversen i Tromsø og gifter seg 5. mai 1885 med Karen Sofie Andersen. Elling la i forbindelse med giftemålet frem skiftesttests datert 28.apr 1885. Noe senere flyttet de til Namsos der Elling var smedmester. Jeg har lett etter Ingeborgs død både i Namsos og i Tromsø, og andre steder, uten hell hittil, og spørsmålet et hvor jeg kan finne dette? Mh Eldar Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

To av barna må vel være født i Molde,FØR de flyttet til Namsos?Ingvald Martinius,født 25 sept,døpt 10 des 1871: Kildeinformasjon.Her ser det ut som navnet på moren er skrevet som Thomsdatter(?): Møre og Romsdal fylke, Molde, Ministerialbok nr. 558A03 (1843-1872), Fødte og døpte 1871, side 224-225. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2275&idx_id=2275&uid=ny&idx_side=-121>Lenke Permanent bildelenke: LenkeTheodor Mikael,født 20 april,døpt 18 mai 1873:Kildeinformasjon: Møre og Romsdal fylke, Molde, Ministerialbok nr. 558A05 (1873-1886), Fødte og døpte 1873, side 1. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Her er familien i 1875,i Namsos. Ser at Ingeborg er født i Bolsø sogn,Møre og Romsdal. Har du sjekket om hun kan være gravlagt der? LenkeAnn-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldar Gundersen

Ann-Mary E. Takk for svar. Beklager at jeg skrev at alle barna var født i Namsos. Det riktige er som du skriver at Ingvald Martinius f. 1871, og Theodor Michael, f. 1873, begge ble født i Molde. I Namsos fikk de to døtre, Emma Emilie f. 1874, d. samme år, og Astrid, f. 1878, d. samme år. Når det gjelder Ingeborgs far, het han T(h)ron(d), og hennes etternavn er skrevet noe forskjellig i kildene. Jeg har også lett etter henne som død i Bolsø, men kanskje har jeg ikke lett nøye nok? Igjen, beklager 'mine feil', og igjen takk for svar. Mh Eldar G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.