Gå til innhold
Arkivverket

[#58069] Hjelp til å finne dåp Petter Jacob Olsen (Dypvik) f 1834-1836 Bindalen Nordland


Gjest Bjørn-Erik Skjøren
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

I følge muntlig overlevering er han født 29 mai 1843 og var gift to ganger. 1843 kan jo være at tallene er byttet om fordi i FT1865 med kone Karoline Pedersdatter er hans fødselsår ca 1834. I FT1900 er fødselsåret 1836 og med kone Bolette Randine Rafaelsdatter. Begge tellinger er han på gården Dypvik i Bindalen/Nordland. Problemet er at jeg ikke finner ham i kirkebok for Solstad/Bindalen. Det er ikke mange 'sjeler' så jeg lurer på om jeg leter i feil kirkebok.Noen tips til hvilke kirkebøker å lete i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fant følgende på FS: Petter Jacob Olsen f. 18/3 1835 V.Moland AA, død 20/9 1913. 1.gift ca.1865 Bindal med Karoline Pedersdt. fca.1844. 2.gift ca.1874 Bindal med Bolette Randine Rafelsdt. fca.1847, død 20/9 1913. Jeg har ikke sjekket dette mot kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Hva med denne Peter Jacob f. 29. mars 1835 i kirkeboka for Vassås i Bindalen? Permanent sidelenke: LenkeKjeldeinformasjon: Nordland fylke, Vassås i Bindal, Ministerialbok nr. 810A06 /1 (1819-1841), Fødde og døypte 1835, side 98-99. Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I steden for at jeg fikk retta innlegget gikk det direkte inn. Jeg ville bare lagt til at AA må være helt feil for der finnes han ikke. Så den som har lagt inn den opplysningen på FS har nok rota seg helt bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Og kan dette være samme Peter Jakob konfirmert i Vassås Bindalen i 1850, nr. 5: Permanent sidelenke: LenkeSom fødested er oppgitt Øren, med opholdsplads Dybvik.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Fant Dåp No 13 LenkePeder Olsen Næbetrød??? f 6 januar 1835 døpt 8 mars samme år og i kirken? Ole Olsen og Ane Pedersdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Ser jeg henger veldig etter er ;) Lurte også litt på Aust Agder og at 'Jacob' var borte.Denne Petter Jacob i Vassås er nok en sterk kandidat.Takker for hjelpen så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.