Gå til innhold
Arkivverket

[#58078] Skifte etter Jacob Rasmussen Bakken 1734 - Olden, Innvik


Gjest Marit Snilsberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Snilsberg

Jeg leter etter flere opplysninger om Absalon Rasmussens barn (spesielt Siri Absalonsdatter f på Røros 1722) og lurer på om det kan stå noe i skiftet etter hans bror Jacob Rasmussen Rake. Vil være svært takknemlig om noen kunne slått opp i dette skiftet evt. si meg hvor jeg kan finne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skiftet er datert 24. mai 1734 og nevner enken Marrite Jensdatter, og hans søsken Hendrich Rasmussen Rache, Absalon Rasmussen, som var gift og bodde på 'Røraas', men var død og hadde etterlatt seg barn der, Mallene Rasmusdatter Sættre, død, og hadde etterlatt seg 4 sønner og 2 døtre.Absalons arvpart ble tatt vare på av Nils Jensen Rache.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Nei, verken i fortegnelsen over arvinger, eller i utlodningen fant jeg opplysninger ut overat Absalons barn og arvinger levde etter ham, og hadde krav på arv etter farbroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.