Gå til innhold
Arkivverket

[#58088] Kåre Hansen f 24.11 1915 i Oslo


Gjest Tom Andre Brubak
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Andre Brubak

Kåre Hansen f.24.11.1915 og konen Martine (f Martinsen 19.11.1915) døde tragisk for en tid tilbake, og med dem alle papirer om deres fortid. Jeg har funnet Martines aner, men ikke Kåres. Han ble født i Oslo av foreldrene Gudrun Andresen og Hilmar Hansen, og fødselsdatoen er korrekt. Jeg har søkt forlengs og baklengs i alle kilder jeg kan tenke meg og har vel nesten gitt opp. Kan noen gi meg et tips til å komme videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiDet vil si at du har sett igennom alle kirkebøkene for Kristiania i 1915-1916?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Andre Brubak

Ja, jeg har sett gjennom alle kirkebøkene, men siden han var født i Oslo er det vel en mulighet for at jeg har oversett ham. Jeg har sett på konfirmasjon 29-31 for noen områder også uten hell. Ryktet sier de skal hå bodd i Oslo øst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Du har kanskje ikke undersøkt adressebøker for Oslo? Hvis/når du finner personene i adressebøkene, kan du dra på Oslo byarkiv og lete i de kommunale folketellingene, f.eks. fra 1920-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.