Gå til innhold
Arkivverket

[#58098] Halvor Halvorsen og Gunhild Halvorsdatter på Dal søndre, Våle i Vestfold 1801


Gjest Leif Biberg Kristensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Biberg Kristensen

Under gjennomgang av gifte i Solum 1761-1814 finner jeg paret Halvor Halvorsen og Gunnild Halvorsdatter, gift 15.11.1787. De får barna Dorthe f. 1790 og Halvor f. 1792 på Høyset i Melum før de forsvinner fra bygda. Jeg finner igjen familien på gården Dahl søndre, Våle i Vestfold 1801: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=8&filnamn=f10716&gardpostnr=66>LenkeHer bor i tillegg Halvors bror Asbjørn, 40 år. Er det noen som kjenner til hvor denne familien kom fra? Det ser ikke ut som de har noen tilknytning til Solum utenom at de ble gift og fikk to barn her.Jeg har nettopp lagt inn familien på Solumslekt ut fra opplysningene fra kirkeboka og folketellingen. Her er lenke til Halvor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.