Gå til innhold
Arkivverket

[#58101] Hjelp til oppslag i bygdebok for Modum,Buskerud- Vikersund


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen har tilgang til det bindet av bygdeboken for Modum som inneholder Vikersund, så trenger jeg litt bistand.I 1754 giftet Erich Olsen Wigersund seg med Berthe Torgersdtr. Dette paret er også å finne i ekstraskatten for Modum 1765. Jeg er interessert i å vite om dette paret, eller eventuelle andre med navnet Erich Olsen i Vikersund, fikk en sønn Trond rundt 1770/75. Og om så er tilfelle hva står det om familien der. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Diesen

Det står en god del Erich Olsen Wigersund og hans familie i Modums historie. Da han og Berthe er mine trippeloldeforeldre har jeg funnet fram en del stoff om dem både fra bygdebøkene, kirkebøkene og tingbøkene. Noe av dette kan jeg sende deg på e-post, men det meste engner seg best til å å bli sendt på den gamle måten. Gi meg din postadresse og mailadresse, så skal du få det jeg har. De hadde ti barn, men jeg har ennå ikke undersøkt om en av dem het Trond. Sjøl nedstammer jeg fra sønnen Ole. Mvh Erling Diesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hei Erling, og takk for responsen. Jeg skriver mailadr. her, og så får du resten pr. mail senere. thorstensen(punktum)r(krøllalfa)broadpark(punktum)no Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Hei,Det kan se ut som om deres førstefødte het Trond, døpt 5.søndag etter påske (4 mai) i 1755 Lenke (nr 36 - side 230)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk til Erling for tilsendt informasjon. Dessverre viser det seg at Erich Olsen og Berthe Torgersdtr, Vikersund ikke hadde en sønn Trond.Derimot har jeg i kirkebøkene for Modum funnet en Trond Erichsen døpt i 1770 av foreldre Erich Olsen og Ane Hansdtr. Strand. Så da trenger jeg et oppslag på denne gården for å finne ut hva bygdeboka sier om denne familien. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.