Gå til innhold
Arkivverket

[#58115] Tre syskon från Svanborg, Sverige


Gjest Ulrica Abrahamsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej. Jag söker information om tre stycken systrar som alla flyttade från Svanborg, Värmland, Sverige till Norge mellan 1874 och 1876.Dom hade även en bror, Anders Petter Eriksen, som flyttade dit ungefär samtidigt. Han är min mormors farfar och honom har jag koll på!!!De tre systrarna är:Anna Maja Eriksdotter (Seger). Född 1847-05-25. Hon flyttade till Christiania 1874-09-26.Carolina Eriksdotter (Seger) Född 1850-11-09. Hon flyttade till Dröbak 1875-04-01.Lisa Kaisa Eriksdotter (Seger). Född1853-10-09. Hon flyttade till Dröbak 1876-03-21.Vad jag kan se så har ingen av systrarna flyttat tillbaka till Sverige igen.Jag har sökt i 1900-telling men inte kunnat få fram uppgifter om dem.Finns det någon snäll som vill hjälpa mig med detta?MVH Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej och tack för hjälpen! Oj vad svårt. Det skulle ju kunna vara båda två. Maja och Maria var ungefär samma namn förr i Sverige har jag upptäckt. Dom kunde ibland byta namn mellan dessa!Jag får kolla om jag kan hitta när hon i Kristiania gifter sig. Har jag tur står det vad hennes föräldrar heter!!!MVH Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.