Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Torleif Odland

[#58119] Bergen/ Maria og Bertin Nilsen

Recommended Posts

Gjest Torleif Odland

Karen Marie Jakobsdatter Landsvik fødd 21 februar 1893, gift med Bertin Nilsen.Karen Marie ble i daglig tale kun kallet for 'tante Maria'. Som liten gutt har jeg besøkt dette paret, og jeg mener å huske at de bodde i området ved Nygårdsgaten i Bergen et sted. Jeg mangler vielse datoen deres, og dødsdatoen og år. De hadde to sønner Reidar og Jon. Reidar tror jeg faktisk var tolk i 1964 når den russiske statsminister Nikita Krutzsjov besøkte Norge. Marie(Maria) var en ivrig komunist, og det er fortalt at hun flere ganger ble satt i fangsel på 20 tallet, hun stod vistnok på Torgalmeningen å delte ut komunistiske løpeseddler. Er det noen som kan hjelpe meg med opplysninger, så hadde jeg vært uttrolig glad.Mvh. Torleif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Torleif Odland

Tanken var jo å ligge dette innlegget i Brukerforumet, men så har det beklagligvis havnet i Arkivforumet.Mvh. Torleif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

OK, da kan jeg jo si at jeg har sendt deg en mail, med lenker til adresseboken 1924-1925.Mvh Arnfrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.