Gå til innhold
Arkivverket

[#58124] Cristen Juliussen Moum


Gjest Mona Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Moum

Jeg søker også etter min oldefar sine røtter. Noen steder ble navnet hans skrevet Kristen. Han var militær. Bodde på Moum mellomste i Borge. (Snevre aner jeg har) Han var født 19.03.1868. Han har 8 søsken. Jeg har navnene deres. Jeg tror jeg har klart å komme ett ledd bakover også her, men det stopper fort. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Og da vil jeg anta at vi finner familien her i 1865.LenkeOg da har du navnet på mora hans, Berte M. Sandersdtr.Samtidig får du vite at Anne Katrine er født i Tune ca.1834. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

I så fall er foreldrene, Julius Hansen og Anne Katrine Eriksdatter, her i FT1865: LenkeDeres eldste barn er født ca. 1860 i Borge; Julius er født ca. 1832 i Borge og Anne Katrine ca. 1834 i Tune. Dermed burde vielsen finnes i forkant av 1860, enten i Tune eller i Borge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

De ble gift 7/12-1859 i Borge: LenkeJulius var sønn av Hans Olsen. Anne Katrine var datter av Erik Halvorsen og var født på Greåker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

August Julius født 15/8-1831, døpt 11/9-1831 i Borge, sønn utenfor ekteskap av pike Berte Maria Sandersdatter på Årum-eie og Hans Olsen, som var gått til Sverige(? - den kan bli vrien): Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Anne Katrine født 6/4-1834, døpt 27/4-1834, datter av Erik Halvorsen og Lene Andersdatter, gårdbrukere på Greåker: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Berte Marie Sandersdatter, 65 år i FT1865, født i Tune, er ganske sikkert 1-åringen Berte Marie Sandersdatter, datter av Sander Andersen og Anne Jacobsdatter på Skjeggeby i Tune i FT1801: Lenke Dette må undersøkes nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Piken Berte Marie Sandersdatter, 41 år og født i Tune, giftet seg 7/10-1842 i Borge med Mathias Olsen. Hennes far oppgis her å hete Sander Samuelsen: LenkeDermed var kanskje jenta i FT1801 feil jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.