Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Heljar Westlie

[#58130] Hjelp til US census 1900 og 1910, Wisconsin

Recommended Posts

Gjest Heljar Westlie

Jeg ønsker å vite hva som står om denne familien i nevnte tellinger.Petra Ottosdtr. Bøle, født på Alm i V. Toten, født 25.09.1867, fikk 21.02.1889 sønnen Martin, ugift da. De emigrerte 09.06.1893. 12.05.1894 gifter hun seg med sin stebror Ole Larsen, født i Vardal 14.12.1861. Vet om følgende barn: Lene Karine f. 08.05.1904 (giftet seg i 70 års-alderen, ingen barn. Har noe brev fra henne til Norge), Louis, Carl, Helge og Hannah Julia f. ca. 1908 (hun ble gift Ringelien og jeg snakket med henne i des 2006 og hun bekreftet at hun var riktig person og 98 år, men hørselen hennes gjorde videre samtale umulig). Jeg ønsker flere opplysninger om familien.Petra og Ole brukte visstnok Larsson til etternavn og var farmere. Regner med at de på den tiden bodde i Pigeon, Trempealeu.Kan noen hjelpe meg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heljar Westlie

Census 1920 er også interessant, dersom det er mulig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ottar Solberg

Som vedlegg følger en kopi av Ole og petras familie i census 1910.

bilete4447.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ottar Solberg

Unnskyld meg, det var fra census 1920.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ottar Solberg

Familien bodde på samme sted i 1910:

bilete4448.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heljar Westlie

Hei Ottar Hjertelig takk for hjelpen og ha en god kveld!heljar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.