Gå til innhold
Arkivverket

[#58153] Karen Anna Edjesdatter/Ediasdatter f rundt 1763 i Hamaroy


Gjest Torhild Shirley
 Del

Recommended Posts

Gjest Torhild Shirley

Jeg er pa leting etter Karen Anna Edjesdatter/Ediasdatter f rundt 1763. Hun var gift med Johannes Enoksen (1766) den 2 nov 1794 i Hamaroy kirke. Jeg kan ikke finne kirkeboker fra Hamaroy for tidsperioden rundt hennes fodsel, og forsoker dette for jeg begynner a lete i andre kilder. All hjelp mottas med takk. Torhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heiSkifte etter Eidis Hansen bosatt på Slettbakken 18/5-1781 nevnes enken Mette Isaksdtr Barn Hans 11 år. Iver 7 år, Karen 17 år, Ane Sophie 14 år, Else Marie 4 år.har ikke funnet andre med den navnekombinasjonen hadde barn med Enoksen som etternavn på henne, Inger Chatarine 11 år i 1808, Iver 8 år og Mette Enoksen 3 år.kan legge til at Karen Isaksen er fra Vinsnes i Steigen, og har sine røtter på Skånlanmd i Steigen.fant og Karen Anna Eidisdtr (W foran navnet hennes i databasen) på hennes mann Johannes Enoksens skifte 19/5-1808 (skifte nr. 8089) på Finnøy Hamarøy.Steinar Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torhild Shirley

Tusen takk, Steinar. Et par sporsmal til: Hvor er Slettbakken? Du nevner Karen Isaksen, snakker du da om Karen Ediasdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

mente selvfølgelig Mette Isaksen, som var datter av Isak Iversen og Maren Sivertsdtr medandre ord mor og besteforeldre til Karen Eidisdtr.SO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Foreldre til Edis Hansen f. ca. 1738 (23 år 1761) var Hans Edisen Hamnes i Hamarøy skifte 9/6 1761 og Karen Olsdatter.Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.