Gå til innhold
Arkivverket

[#58159] Finnes der skifter for Granvin, Hardanger?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg undres på om der finnes noe skifter for Granvin i Haranger?Jeg søker etter evnt. skifte for Ole Gundersen, antas født ca 1790. Han hadde en sønn som hette Gunnar Olsen, f. 1833 i Granvin, Ulvik, men ble gift i Rødøy, Nordland i 1863.Med ennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Uten gardsnavn blir dette litt vanskelig. Men den eneste som kan passe med alderen i skifteregisteret for Hardanger og Voss, men ikke i Granvin, er Ole Gundersen Nesthus i Øystese skipreide. Han står i A.d. 3, 1840-1854, fol. 407.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Jeg takker for det, Yngve Nedrebø! Jeg forstår at det er vanskelig, men dessverre vet jeg ikke noe mer enn det som står i kirkeboken i forbindelse med Gunnar Olsen sitt giftermål i Rødøy.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for det, Lars Johannessen! Men dette blir nok for smått for meg til å lese så her trenger jeg hjelp til å lese hva der står. Men hvorfor oppgir Gunnar at han er født i Granvin, Ulvik ved sitt giftermål i Rødøy i 1863, hvis han er født på Sæbø? Kan noen hjelpe meg til å lese hva der står om Gunnar?Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Her finner du litt info [url="http://www.arkivverket.no/arkivverket/kilder/medier/mikrofilm/mikrokort/kb-hordaland.html#Ulvik>Lenke Kirkeboken er ikke lett å lese nei, men hvis jeg leser rett står det Foreldre: Ole Gundersen og Jorond Larsdtr. ... paa Sæbøe Fadre: Lars ... Sæd, Peder O Sæbøe, Niels N. ib. , Margarethe ... ib., Randi ..., ib. Her er forresten vielsen mellom Ole Gundersen og Jorond Larsdtr i 1821:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk for det, Lars Johannessen! Det var kjempeflott å få dette på plass.Med vennlig hilsenBirger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.