Gå til innhold
Arkivverket

[#58160] Lornts Andersen f. 1808 (?) i Sparbu. Hans foreldre?


Gjest Harry Aronsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Harry Aronsen

Iflg. Beitstadboka var Lornts Andersen født på Mokk i Ogndal i 1808. Kona hette Ovedia Andreasdatter, trolig også fra Sparbu pr.gj. De kom først til Prising i Beitstad, senere til Vesterkløyva. Den eneste sannsynlige Lornts jeg finner i kirkeboka er født i 1809 på gården Stor Ryan og døpt 13. søndag e. trinit. I så fall er hans foreldre Anders Larsen f. 1781 og Johanna Joensdatter f.14/9-1789. Er dette den riktige Lornts? Mvh Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harry Aronsen

Takk for svar, Lars Ove. Men de Lornts-ene som du har funnet har ikke en Anders til far, og han jeg var ute etter het altså Lornts Andersen. Jeg har ikke greid å finne de kirkeboksidene fra Mære som du lenker til, ligger de på Digitalarkivet? Mvh Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harry Aronsen

Takk igjen! Jeg har nok vært innom de kirkebøkene allikevel, men altså ikke funnet noen annen Lornts med en far ved navn Anders. Så det er mulig at han jeg har er den riktige. Mvh Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.