Gå til innhold
Arkivverket

[#58170] Halden viede og døde 1758 til 1815


Gjest Benedicte Hauge Kulø
 Del

Recommended Posts

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Finnes det ikke kirkebøker for Halden som dekker vielser og døde for denne perioden? Dersom de ikke er scannet, finnes de da f.eks. tilgjengelig på Statsarkivet/Riksarkivet? På nettet ligger bare fødte for denne perioden.Mvh Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Du må nok se gjennom andre kilder f.eks. skifter, overformynderiprotokoller, evt finnes det dødslister fra lensmann/presten, militære kilder (hvis den du leter etter er militæ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Takk for dette, Michael.Jeg leter etter giftemålet mellom Sarah (Sally) Parr og Abraham Samuelsen, losoldermann og kjøpmann i Drøbak. Sally var fra Yorkshire i England og bodde hos sin onkel Thomas Fearnley som var bosatt i Fredrikshald. Alle barna deres er født i Drøbak, men jeg finner ikke noe giftemål der. Har derfor antatt at det skjedde hos onkelen som var hennes foresatte i Norge.Jeg finner henne ikke i Tabell over fremmede som er bosatte i Fredrikshald 22.10 1793 på Vigerust side sammen med Fearnley, men så vidt jeg vet var hun allerede da i Norge. Eldste datteren ble født i februar 1795. Jeg får sjekke om det finnes noe skifte etter mannen hennes som døde i 1748 og se om noe er oppgitt der.Mvh Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.