Gå til innhold
Arkivverket

[#58193] Ingvald Aamoth født i Gudbrandsdalen ca 1863


Gjest Bjørn Dahler
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Dahler

Hei!Jeg er på jakt etter opplysninger om Ingvald Aamodt som ble født i Gudbrandsdalen ca 1863. Han emigrerte til USA (Wisconsin) i 1869 (iflg. de opplysninger jeg sitter på).Mulig at hans far het Hans til fornavn og hans mor het Karen.Ingvald fikk et barn, Selmer, med en dame som het Sophie Marie Dahl i 1890. Han giftet seg deretter med Mina Christianson i 1894 og fikk 5 barn med henne, Clifford, Cora, Altha, Ila og Erna.Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Jeg trodde kanskje det kunne være denne familien bosatt i Fåberg i 1865 Lenke der alderen på sønnen og foreldrenes navn stemmer med det Bjørn har oppgitt. På den annen side finner jeg dem ikke emigrert, ikke blant utflyttede i kirkeboka (riktignok vanskelig å lese der), men heller ikke i FT 1875 for Fåberg...Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Hei!Jeg er tilbøyelig til å være enig med deg, Kristinn, og jeg har funnet Ingvalds dåp i Faaberg LenkeDet er vanskelig å lese foreldrenes navn men jeg mener det står Hans ...... og Karen Larsdatter.Takk for hjelp til både Lars og KristinnHilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Bjørn, nå har jeg gått gjennom utflytterlisten i Fåberg nøye i hele tidsrommet fra 1864 til 1874, men jeg kan ikke finne denne familien. Jeg har også sjekket konfirmantlisten i det tidsrommet der andre ungdommer født i 1864 er konfirmert uten å finne Ingvald - så det kan jo hende likevel...?Foreslår at du ser i konfirmantlistene etter de andre (pr 1865) ukonfirmerte søsknene til denne Ingvald - Hans, Nils og Oline - og ser om du finner deres konfirmasjon i boka. Det kan kanskje gi et hint om de flyttet på noe tidspunkt dersom de yngste ikke er i listene?God helg! Kristinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Hagen

Hei BjørnJeg hentet dåpen til Ingvald fra Arkivnett Oppland, LenkeReferanse Side Nummer År Født: Døpt: dp005 138 1864 11.06.1864 10.07.1864 -------------------------------------------------------- Den døpte: Navn: Kjønn: (E)kte/(U)ekte Tvilling Ingvald M EFar: Hans Pederss. Lien nordre i Saxumsdalen Grbr G Mor: Karen Larsd. Lien nordre i Saxumsdalen Grbr G Faddere: 1. Lars Lien søndre 2.Olea Lien søndre 3.Ole Lien nordre 4.Peter Lien nordre 5.Christine Lien nordreMvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.