Gå til innhold
Arkivverket

[#58204] Trondhjem Tukthus; noen som har kopi av protokoller?


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Dette gjelder debatt Lenke og Marta Knudsdatter f ca 1724, som trolig satt i Trh Tukthus fra ca 1744.Er det noen som har avskrift eller kopi av tukthusprotokollene og som kan gjøre et evt flere oppslag?Takknemlig for all mulig hjelp!Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Arnfrid; dersom Marta ikkje sat svært så lenge i tukthuset, trur eg det er liten sjans til å finna henne i protokollen. Fangeprotokollane for Trondheim byrjar nemleg,etter det eg kan minnast, ikkje før i 1750. Men det kan jo kanskje finnast pakkesaker som kan gi fleire opplysningar før 1750. Vennleg helsing Arnvid L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for respons, Arnvid,se innlegg (85) her Lenke her. Der ser det ut for at historiker Svein Carstens har registrert fanger fra 1733-1745.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

64.1 Fangeprotokoll nr 1. 1745-1824Denne lå tidligere på nettet, men er tatt bort nå.1313. Martha Knudsdatter [ikke i reg:] Qvettingen, dømt i Bergen, hadde en bror, døde 29-3-1750 ; 13-8-1744 ; 35 slik står det i denne listen.Håper det er til hjelp.Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Fantastisk, Michael,dette er en stor kveld for Kjellaug og meg.Men hva som skjedde med barnet, vi vet jo ikke om hun engang fødte, vet vi ikke....Noen som har info om det også.

bilete4454.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michael Moum

Det var alt som stod der. Man må nok gå i selve protokollen og se om det står noe mere der.Mvh Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, og hun var ikke ført inn i KB for Vår Frues, slik jeg kan se.Igjen, en stor takk til alle som har bidratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgrim Sørnes

Noen spesiell grunn til at den ble tatt bort fra nettet? Noe håp om at den vil kunne returnere hit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.