Gå til innhold
Arkivverket

[#58220] Skrev seg Knut Hallingstad i Canada


Gjest Helge Hålåsæter
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg har nylig fått et brev fra en slektning i Canada som etterlyser familien til morfar sin. Fra et supert slektstreprogram som heter Geni, har jeg funnet fram til opplysningene som de der borte sitter inne med: Knut Hallingstad var født 20.12.1889 i Oslo. Han hadde bror Jon og søster Thea. De var barna til Jacob Hansen f på Jessheim (Ullensaker) og gift med Torina Trulsdatter Hansen. Jeg vet ikke mer, f.eks. når de utvandret. Etterkommerne i Alberta søker å vite mest mulig om slekt og familie i Norge. Hilsen Helge H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Jacob Hansen Hallingstad var sønn av Hans Jacobsen Hallingstad og Marte Hansdtr. Hannestad. De hadde barna: 1. Knut, blev bruker her en tid, så til Hannestad. 2. Lars, død vel 30 år gml. 3. Dorte, død 10 år gml. 4. Jacob, overtok gården etter sin bror Knut. 5. Hans, bruker på Hannestad etter sin bror Knut. Hans Jacobsen døde 1836, 46 år gml.Her er Hans med fam. i 1801 Lenke Jacob Knutsen fikk i 1803 skjøte på bruk 2. på Hallingstad, han hadde i mange år bodd på Hveim i Holter, hvor hans første hustru døde. Han ektet derefter Mari Kristoffersdtr. Nordre Algarheim. Her var det mange barn, hvorav de fleste døde i barnealderen. Jacob døde 1829 og blev 70 år gml.. Hans hustru levde til 1857 og blev hele 94 år gml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg finner ikke Thorines dåp i kirkeboken, men i følge FS er dette hennes foreldre: Lenke, bortsett fra at moren het Thorersdatter og ikke TrullsdatterThorine skal i følge FS være født 12 april 1853, og døpt 13 april samme år.Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.