Gå til innhold
Arkivverket

[#58223] Halvor Johnsen og John Knutsen


Gjest Gunn Nilsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Nilsen

Kanoen hjelpe meg igjen, ønsker opplysninger halvor johnsen f 1831 d 1875 tror han kommer fra bamble og john knutsen lurer på om det er sønnen til halvor.Har prøvd å lete på folketellinger i bamble men fant ikke noe der er glad hvis noen kan hjelpe meg Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Det er vel mer sannsynlig hat Halvor Johnssønn er sønn til John Knutssønn enn omvendt?Hvor har du støtt på dem, hvor har du årstallene fra?Det døpes en Halvor Johns. i Bamble 31.7.1831, sønn av John Knuds. og Ingeborg Jørgensdtr. En het kandidat? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fant dette på FS: Halvor Johnsen dpt. 31/7 1831 BAmble, foreldre John Knudsen og Ingeborg Jørgensdt. Det er jo ikke alltid opplysningene på FS stemmer, men du får prøve kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Gunn!Jeg finner en Halvor Johnsen døpt i Bamble i 1831. Han er sønn av John Knudsen og Ingeborg Jørgensdatter. De er husmannsfolk på RørholteieTelemark fylke, Bamble i Bamble, Ministerialbok nr. 3 /1 (1814-1834), Fødte og døpte 1831, side 303, nr. 27: [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061204020079.jpg>LenkeDette samme paret skal hadde en sønn Halvor, døpt 12.7.1829, Lenke men han døde antakeligvis, siden det ble døpt en ny Halvor i 1831.Det var også en datter Anne, døpt 28.5.1826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Mye tyder på at du har rett, Berit! Her er giftermålet mellom Halvor Jonsen og Berte Olsdatter i Bamble i 1859. Brudgommens far het Jon Knutsen LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn N ilsen

Grethe,Berit og Heidi. tusen takk for hjelpa nå ble jeg kjempeglad har leita etter halvor og jon men fant de ikke. prøver å finne litt ut om slekta men det er neimen ikke lett når man ikke er så flink til dette her. Takk alle sammen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Nilsen

Hei igjen Trenger opplysninger om john Knutsen og hans foreldre se inlegg 58223.Prøver å lage et slektstre han var gift med ingeborg jørgensdatter fra solum henner har jeg mange opplysninger om men det står ingenting om han Mvh Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Du må bare lete etter vielsen til Jon og Ingeborg 1826 og bakover. Første valg er vel Bamble og evt. Solum. Det er vel ikke stort annet å gjøre. Det er jo slik man finner slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.