Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjarte Hesjevoll

[#58233] Christine Helmine Eriksdatter fra Torset, Øksnes i Nordland til Bodø/Bergen?

Recommended Posts

Gjest Bjarte Hesjevoll

Christine Helmine(1866-1918). Datter av Erik Andersen og Hanna Sofia Jørgensdatter på Torset i Øksnes kommune i Nordland.I følge kirkebøker er hun født 25/2-1866: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2649&idx_id=2649&uid=ny&idx_side=-65>LenkeI følge bygdebøker Øksnes Bind 2 side 143, reiste hun til Bodø.Finner henne imidlertid i Bergen i 1900, sammen med broren Karl:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan I. Borgos

Kristine blei sinnsyk og døde på Rønvik asyl i Bodø 14.06.1918.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjarte Hesjevoll

Hei!Takk skal du ha!!Vet du hva som skjedde med broren Karl/Carl?Jeg mener at han utvandret sammen med en annen broren Konrad Oluf til USA, men har hatt problemner med å finne Karl Nicolaj etter ankomst NY!Se tema 57546Sitter du på noe info om disse brødrene?MvhBjarte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Johan I. Borgos

Jeg har dette: Konrad meldte flytting til Amerika i 1891 og åtte år etterpå til ukjent sted. Karl tok utflytting til Amerika i 1884 og til Bergen i 1900. Disse opplysningene samla jeg inn på 1980-tallet, lenge før digitaliserte kilder dukka opp som hjelpemiddel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjarte Hesjevoll

Takk igjen!De har nok vært frem og tilbake noen ganger da!MvhBjarte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.