Gå til innhold
Arkivverket

[#58233] Christine Helmine Eriksdatter fra Torset, Øksnes i Nordland til Bodø/Bergen?


Gjest Bjarte Hesjevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Hesjevoll

Christine Helmine(1866-1918). Datter av Erik Andersen og Hanna Sofia Jørgensdatter på Torset i Øksnes kommune i Nordland.I følge kirkebøker er hun født 25/2-1866: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2649&idx_id=2649&uid=ny&idx_side=-65>LenkeI følge bygdebøker Øksnes Bind 2 side 143, reiste hun til Bodø.Finner henne imidlertid i Bergen i 1900, sammen med broren Karl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Hei!Takk skal du ha!!Vet du hva som skjedde med broren Karl/Carl?Jeg mener at han utvandret sammen med en annen broren Konrad Oluf til USA, men har hatt problemner med å finne Karl Nicolaj etter ankomst NY!Se tema 57546Sitter du på noe info om disse brødrene?MvhBjarte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Jeg har dette: Konrad meldte flytting til Amerika i 1891 og åtte år etterpå til ukjent sted. Karl tok utflytting til Amerika i 1884 og til Bergen i 1900. Disse opplysningene samla jeg inn på 1980-tallet, lenge før digitaliserte kilder dukka opp som hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.