Gå til innhold
Arkivverket

[#58238] maria olsdatter lahlum-eie


Gjest inger-marie næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest inger-marie næsset

Leter etter opplysninger/data om Maria Olsdatter Lahlum-eie. Hun fikk en datter med Torsten Pedersen fra Øyer (11.09.1797-1850)Datteren som ble kalt Oline ble født 1836 på Stange i Hedmark. Er det noen som kan hjelpe meg så jeg kan finne ut mer om Maria som var min tipp-tipp oldemor. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger-marie næsset

Beklager så mye. Selvfølgelig var det feil det jeg skrev. Navnet skulle være Peder Torstensen.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Så flott at du fant den rette Oline i 1865, Det er vel ikke enkelt å finne Maria Olsdatter i 1865, om hun fortsatt bor i Stange er det vel fire mulige kandidater? En av dem her? LenkeFinner ingen opplysninger om Maria Olsdatter under Lahlum i mine Strangebøker, men der er stort sett slekter på hovedgårdene nevnt.Godt at Lars Ove kan hjelpe deg.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette være Maria Olsdatter som her er gift i 1865 på denne gården. Navnet likner gårdsnavn nevnt ved olines konfirmasjon? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger-marie næsset

Dette var virkelig interessant. Oline bodde jo på Hægsvold ved konfirmasjonen og her er gårdsnavnet Hegsvold. Dette må jeg virkelig kikke videre på. Isåfall hadde jo Maria giftet seg også. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Eneste passende kandidat som jeg fant i ca alder f. i Vang var Johannes Eriksen her: LenkeOm han senere giftet seg med Maria Olsdatter, mor til Oline, er vel ikke så lett å finne ut.Håper noen med tilgang til kilder fra Vang kan hjelpe deg. I forketellingen 1865 var den Maria Olsdatter som nevnt også født i Vang . Hun kan jo likevel ha vært på Lahlum eie da hun fikk datter Oline?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Husmann på Hexvold-Eie Johannes Eriksen og Maria Olsdatter har en datter Marthe døpt nr 32 1836:Lenke(Fant dette først på FS).Dermed er denne Maria O. sjekket ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger-marie næsset

Tusen takk for hjelpen! Leter i kirkebøkene for Stange for å se om jeg finner Maria og om hun gifter seg med Johan Eriksen. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.