Gå til innhold
Arkivverket

[#58242] Hjelp til oppslag i bygdebok for Tune i Østfold, Andreas Andersson


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen har tilgang til nevnte bøker bind 2-4? så er jeg på jakt etter opplysninger om familien Andreas Andersson f.1820 i Skee i Sverige. Han var gift med Berthe Marie Hansdtr. født 1820 i Skjeberg.I 1848 flyttet familien fra Skjeberg til Tune. I 1865 bor familien på gården Alvim østre, Kulpa. Jeg er interessert i å høre om denne familien er omtalt i bygdeboka, og om det er nevnt noen barn og når Andreas og Berthe døde? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jo, kjære vene, det er jo sønnens bosted jeg har ført opp. Slik kan det gå når man sitter med kroppen full av influense på andre uken. Jeg vet ikke hva slags type bosted dette er, eller om det er nevnt i eventuelle bygdebøker. Så om det ikke kommer respons på temaet mitt så får jeg vurdere en ny overskrift. Takk for at du påpekte feilen Lars Ove. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Lars Ove. Da er det vel lite håp om å finne denne familien i en eventuell bygdebok. Nå skulle jeg sannelig ønsket at 1875 tellingen for området var tilgjendelig. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for en svært interessant lenke til Borregård og boligene. Det skal leses grundig. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Hei legger ut noen bilder av arbeiderbiligen St.Olavs voll. Kilde er Sarpsborg kommunes fotoarkiv.

bilete4529. olavs voll ca 1910.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Rune Thorstensen

Alle gode ting er fire.Takk skal du ha for et flott bilde av St Olavsvoll Bjørn-Erik. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.