Gå til innhold
Arkivverket

[#58264] Albert Gunnerius Kristiansen, 1863, Selen


Gjest Morten Fjeldsaunet
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Fjeldsaunet

Hei. Jeg prøver å finne foreldre til Albert, som skal være født 20 juni 1863, i Selen, Beitstad. Finner ikke noe på Selen i det hele. Er ikke helt stø på soknehistorikken i området heller. Håper noen har litt kunnskaper herom og kan hjelpe meg i gang. Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morten Fjeldsaunet

Der var den! Takk. Men så blir spørsmålet om noen kan hjelpe med tyding av det som står der. Barnets navn og dato for fødsel og dåp er grei, navn på foreldre også, men resten klarer jeg ikke å tolke. Har prøvd å blåse det opp, men liten hjelp i det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg forstår ikke helt sammenhengen mellom Christian Johansen Gjetviken og født Rennemplads.Pike kårmannsdatter Karen Rebekka Johannesdr. Sælen og ungkar husmannssønn Christian Johansen Gjetviken/Gjetriken? Værnes sogn, (Værnes ligger i nedre Stjørdal) ... prestegjeld, født Rennemplads. Nedkomsten foregikk på Sælen. Faddere: Johannes Olsen Sælen, Anne Ingebrigtsdr. Rennemoplads, Andreas Eliasen Rennemoplads, Nikoline Pedersdr. ... mark?, Bernt Johannessen Kr....?, Elisabeth B..dr. ...mark?Oppgaven skeet af barnemoderens fader Johannes Olsen Sælen. Hennes 2.leiermål. 1.gang 15/3-5? 60 med en annen person. Hans 1.leiermål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.