Gå til innhold
Arkivverket

[#58273] Christopher Johannessen Tvethe


Gjest Inger-Marie Næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Marie Næsset

Lurer på om noen kan hjelpe meg med å si om jeg har funnet riktig dødstidspunkt for min oldefar Christopher (nr. 31)Lenke Han bodde på Kjerland og døde i 1848. Holder på å lete etter utfyllende datoer på mine aner. Venter i spenning.Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Tror du har større sjanse til å få hjelp om du forteller hvor i verden Kjerland er og hvilken kirkebok du har lagt lenke til. (Nr. 31 i den kirkeboksiden du har lenket til, heter Johnsen, ikke Johannesen, men det kan jo likevel være rett mann.)Du skriver at 'Han bodde på Kjerland og døde i 1848'. Dersom du har denne informasjonen fra noen annen kilde, blir det jo vanskelig å forstå hva du egentlig spør om? Men jeg har kanskje misforstått deg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen. Det var nok ikke riktig mann min Christoffer var født 05.12.1799 på Kjerland døde i 1848. Så han ble jo ca. 50 år gammel. Tenkte at Johnsen kunne være en variasjon på navnet Johannesen. Da er det bare å lete videre. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er ingen andre Kristoffer/Christopher J. som dør på Kjærland eller i Ulvik i det hele, tror du ikke at det er rett mann, men at alderen hans er skrevet feil? Slikt har jeg sett før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Jeg har vært inne på tanken. Synes også at det kan se ut som slurvete skrevet alder - kan det ikke stå 50 år. Har lett i hele dag etter flere Kristoffere men har ikke funnet noen andre. Min oldefar ble født på Kjerland i 1848 - samme år som faren hans skulle dø. Derfor er jeg helt sikker på at Kristoffer må ha dødde her. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg synest det står et 4-tall når du sammenlikner med de andre talla over og under. Men, som sagt, presten kan ha skrevet feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Marie Næsset

Dette er helt riktige mennesker. Tusen hjertelig takk for hjelpen!!!Jeg vet også at Brita Fredriksdatter fikk en sønn Olav i 1850 med Olav Åmundsen og at hun da var enke. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.