Gå til innhold
Arkivverket

[#58294] Kunstmaler Erik Schøyen


Gjest Tom Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Larsen

Er det noen som kjenner til Erik Schøyen. I FT 1900 bodde han i Akersgt.67. f.1871 i Kristiania, kunstmaler. hvem var han sønn av.Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Min bestefar bodde i og var eier av Heimdalsgaten 17 i Oslo ifra november i 1931 og Erik Schøyen malte flere malerier for ham. Jeg mener å ha hørt at han bodde en tid i Heimdalsgata 17 og det var mest sannsynlig før krigen. Jeg hørte at han var marinemaler. Jeg har et maleri av en seter eller gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Hei Hans Pettertakk for svar, jeg har funnet at han døde i 1957. at han var marinemaler er sikkert riktig, et av maleriene hans som ble solgt på auksjon var losbåten Larvik fra 1898. Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Maleriet som jeg har er undertgegnet med E. Schøyen. Min mor hadde et stort maleri og tre mindre og min tante hadde nok tilsvarende. De fikk bilder av sin far på 1940 tallet. Min bestefar hadde et stort maleri av skute i brann i stua.Jeg tror ikke bildene har stor verdi. Er det noen som kjenner prisen i markedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Hei Hans PetterDe jeg har sett solgt på auksjon har ligget på 3-4tusen men de har vært ganske små bilder (19,5x29,5)(29x43) hva de store ligger på vet jeg ikke,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Han ble gift 25.06.1903 med Sigrid Christiansdtr. Engelskjøn født 25.06.1874 i Oslo. Datter av Christian August Erikson Engelskjøn og Fredrikke Hieronymusdtr. Løkke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anders J. Moen

Han var sønn av Erik Schøyen og Anne Marie Andersen. De hadde også en datter Martha Lovise Eriksdtr. Schøyen født 06.02.1869 gift 02.08.1893 med Ludvig Christianson Stoud Platou født 08.04.1867.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.