Gå til innhold
Arkivverket

[#58312] Mikkel Torbjørnson (Holst) (1618-1704) - Fardal i Sogndal - huslyden hans?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Ein soneson av futen Jens Holst i Sogn heitte Mikkel Torbjørnson. Han var fødd kring 1618 og døydde på garden Fardal i Sogndal i 1704. Kona heitte Anna Nilsdotter.Litteraturen (Heimbygdi vår Sogndal, band VI) fortel lite om denne huslyden, berre at Mikkel og Anna minst fekk to søner:* Nils Mikkelson (1642-1711), budde på Eskestrand og sidan i Fardalen* Torbjørn Mikkelson (1651-1708), budde i FardalenI tillegg til desse sønene kjenner eg til minst ei dotter:* Metta Mikkelsdotter (1644-1684), som gifte seg med gardbrukar Erik Torstenson på Venjum i Hafslo.Dessutan TRUR eg at ogso denne jenta var dotter til ''Fute-Mikkel'':* Kirsti Mikkelsdotter (1646-1713), som gifte seg med gardbrukar Iver Lasseson på Venjum i Hafslo.Erik og Iver var søskenbarn og høyrde båe til den gamle adelsætti på Venjum.MEN, er det nokon som har oversikt over ætti til Mikkel Torbjørnson i Fardalen og som kan stadfesta, eventuelt avkrefta, denne teorien om Kirsti Mikkelsdotter?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood
Gjest Terje Tandsether

På skiftet etter Nils Mikkelsen Fardal i 1711 møtte Erik Slinde og fordret i boet. Erik Ellingsen ytre Slinde f. ca. 1654 skifte 14.5.1724 var gift med Kari Mikkelsdatter f. ca. 1652 bgr. fra Slinde 28.4.1731. Lurer på om hun kan høre til i denne søskenflokken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Berit, Grethe og Terje for spennande innlegg. Eg er ikkje i stand til stadfesta om Kari Mikkelsdotter (innlegg #4) høyrer til denne huslyden, men usannsynleg er det jo ikkje. Elles er me vel ikkje nærare ei oppklaring av spørsmålet kring Kirsti Mikkelsdotter og om ho høyrer til same ætti, men kjeldetilfanget for den tidi er jo heller 'spinkelt'.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Tandsether

Mikkel Fardal var 65 år 1666 (f. ca. 1601). Han vitnet 7.7.1673 at han var 64 år (f. ca. 1609), og at hans far var 70 år da han døde. Dette er siste gang han nevnes i live. Kona Anne Nilsdtr. var født 1618 og ble bgr. fra Fardal 4.4.1704, 86 år. Skiftet etter henne ble holdt på Fardal 29.4.1704 men er dessverre ikke bevart. Datoen kjennes fra et skifte i 1735.Mikkel må være død før 1684, for da nevnes Nils Eskestrand på sin mor Anne Fardals vegne. Videre nevnes hun i tingboka 1686, 1689 og på ting i Norum 12.4.1690, da med hennes yngste sønn Torbjørn Fardal og eldste sønn Nils Eskestrand.Ved ting på Fardal 14.5.1707 stevner Nils Mikkelsen Fardal som eldste bror sine søsken og medarvinger Torbjørn Fardal, Anne Kvamme og Kirsti Venjum (som møtte ved sønn Erik Iversen). Hva stevninger gjelder har jeg ikke notert. Hvem Anne Kvamme er vet jeg ikke, eller om det er Kvamme i Sogndal eller Hafslo. Det var skifte etter Anders Kvamme i Hafslo 21.4.1718, og kona hans het Anne.I tingboka 1663 er nevnt Mikkel Torbjørnsen Fardals svoger (det må her bety svigersønn) Erik Vinjum. Erik Torsteinsen Vinjum ble i 1672 drept av Knut Rasmussen Heggestad, og enken Mette Mikkelsdatter møtte på tinget med sin svoger Iver Vinjum (som da var gift med hennes søster Kirsti).Etter disse opplysningene hadde Mikkel Torbjørnsen Fardal minst 5 barn: Nils Eskestrand, Torbjørn Fardal, Mette gift med Erik Vinjum, Kirsti gift med Iver Vinjum og Anne gift til Kvamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Terje for kjempemessig innlegg. Dette løyser jo heile floken, og so har me identifisert andre kona til gardbrukar Anders Lasseson på Kvam nedre i Hafslo som Anna Mikkelsdotter. Dette er skikkeleg bra! Nok ein stor takk, Terje!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.