Gå til innhold
Arkivverket

[#58330] Jeg gjør oppslag i USA-databaser i 14 dager fremover!


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest kirsten olaug mølstre

Jeg har leita i kirkeboka etter Sivert Nilsen Stangeland, men finner ikke ut hva tid han døde, jeg gikk fram til 1915. I bygdeboka ser jeg at han er sagt å være pensjonist i 1900 da var han 61 år.f.1839 i Kopervik , karmøy. Sønnen Nils var fra 2.ekteskap f.1889.Ole Ingvald Sivertsen Stangeland f.04.01-1892 og broren Sivert Emil f. 1897 Ole Ingvald f.30.01-1895 reiste til USA. Også en nevø av dem :. ole Ingvald Olsen Førland f.30.01.-1895 reiste til USA. Jeg vet jo ikke hva tid de reiste og det har ikke vært store kontakten heller. Var det den første eller den siste Ole at Nils var satt opp som pårørende? kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kirsten Olaug, det var denne Ole: Ole Ingvald sivertsen Stangeland f.1889, at Nils Stangeland står oppøfrt som (nærmeste) pårørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

sto det noe årstall der han var satt opp som pårørende? Det er vel stor sansynlighet for at det er broren. kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

sto det noe årstall der han var satt opp som pårørende? Det er vel stor sansynlighet for at det er broren. kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Vi blir nødt til å ta dette pr epost eller som egen tråd. du bestemmer. Kall han i tilfelle med USA først, og så gjerne Stangeland og Førland. Eller epost affi krøllalfa online dot noDet er så mange Stangeland som drar at vi må ta det litt systematisk.Tror jeg oppfordrer dere andre også til å lage egne tråder nå, men husk å starte med USA , slik at alle USA-spesialistene ser det tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Arnfrid! Det er litt av et tilbud du gir, men du verden så flott hvis/når du har tid!Du får unskylde at jeg bryter inn i 'din tråd', men jeg synes at det er morsomt å hjelpe og være detektiv...Det er vel det forumet er til; for å hjelpe hverandre?/S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Lag egne tråder nå, men start temaet med USA!Takk for oppmuntringen, Steinar, og dere andre!For å avslutte Ole Stangeland, så får du sende meg en mail, eller starte en ny tråd, det var i 1908 at Nils Stangeland sto oppført som pårørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Furset

Roger nr.9Har leita både på nett og i mine eigne notatar men kan ikkje finne ut kva båt Jens Petter reiste med i 1882Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Jeg har to problembarn (minst!), en mor med datter som reiste med F.E.Blichfeldts 'Hero' 11.6.1880 fra Kristiania med bestemmelsessted: la Crosse Wisconsin. Deres navn: Inge Marie Andersdatter Ørbæk, f. 6.12.1851, og hennes datter Janette Valborg, f. 23.3.1879. Hvor ble det av dem,tro? Jeg har prøvd flere muligheter, men er nok for dårlig på sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harald Kvale

Svar til (70): Nei, jeg har dessverre ikke funnet emigrasjonen, og jeg greide heller ikke å finne henne på Ellis Island.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, Harald.Ola (109), har søkt litt, men ikke foreløpig funnet noe. Dersom dere vil at flere skal bidra i søkene, så lag gjerne egne tråder, men start med USA, så ses de greit.Jeg er nå litt opptatt med denne Marilyn Monroe-saken. Har en slektsforsker i LA som hjelper oss.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei Arnfrid !Har du ledig for enda et USA-søk ?ancestry.com har Historical Newspaper CollectionSøk på William Eddington og 1961 gir 3 treff. Jeg skulle likt å se innholdet i treffeneLenke Celvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

OK, Celvin, send meg eposten din til affi alfakrøll online dot no(Altfor stort til å legge inn her)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Kjempejobb, Arnfrid.Takk for det du sendte. Jeg fant et spor etter han som jeg var på utkikk etter, en hittil uoppdaget superhundreåring.Lykke til med alle søkene videre ! Celvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Robertsen

Hei Arnfrid!Jeg har egentlig mange jeg søker - håper du kan hjelpe meg å finne noe på noen av disse personene:- Karl Jentoft Martinsen f. 3/6-1875 i Bø i Vesterålen. Foreldre Martin Nilsen og Anne Klausdtr. Reiste 20/4-1910 til Kalispel i Montana. Kona Petra Jørgeine Martinsdtr, f.1889 og datteren Anne Emilie, f.1909 reiste etter 3/9-1913. Målet var Elk River i Idaho.- Hans bror, Klaus Albert Martinsen f. 25/6-1887 i Bø reiste 17/4-1912 med kona Karoline Skagen til Spokane i Washington.- Alf Kristian Christoffersen, f. 18/3-1900 på Ånstad i Hadsel. Foreldre Henrik Christoffersen og Helmine Olsdtr. Reiste fra Trondheim til Canada 29/3-1924 med båten 'Jernb. Bergen'. Gift, med hvem?- Eilert Andreas Christoffersen, f. 23/10-1863 på Ånstad i Hadsel. Foreldre Christoffer Christoffersen og Ane Olsdtr. Reiste fra Trondheim 20/6-1888 med 'Juno'. Skulle til Langden i Dakota. Ble gift og fikk visstnok 10 barn.-Hans Nicolai Pedersen (Haug), f. 24/6-1853 på Haug i Hadsel. Foreldre Peder Chr. Hansen og Lava Davidsdtr. Reiste 16/6-1881 med sin kone, Mathilde Eline Hansdtr. f.1853 og datter, Lina Davide Hansdtr. f. 4/10-1879 til Rush City i Minnesota.- Hans bror, Anton Martin Pedersen (Haug), f. 25/4-1859 på Haug. Reiste 18/6-1884 til Rush City i Minnesota.- Hans bror, Johan Sofus Pedersen (Haug), f. 1/9-1870 på Haug. Reiste 23/8-1888 til New York. Skal angivelig ha forsvunnet under fiske på vestkysten.- Gjertrud Elisabeth Hansdtr. f. 22/9-1827 på Haug i Hadsel. Foreldre Hans Olsen Melangen og Ane M. Nielsdtr. Gift med Erik Johan Pedersen f. ca 1830 i Bodø. Skal visstnok ha bodd i Wisconsin.- Hennes bror, Niels Simon Hansen, f. 24/5-1827 på Haug. Reiste fra Bergen til Grantsburg 27/4-1863 med kona Olea Christoffersdtr. f. ca 1829 og barna Hans Martin f.1856, Carl Magnus f. 1857 og Andreas Bernhard f. 1859.- Hans søster, Maren Johanne Hansdtr. f. 20/7-1833 på Haug. Gift med Jørgen Edvard Andersen f. ca 1832 og barna Hansine Margrethe f.1857 og Johan Marthin f.1860- Hennes bror, Edvard Hansen f. 17/7-1838 på Haug. Ble visstnok gift med en svensk dame og hadde en datter som het Emma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Til (112, 114) Her er noen lenker hvor det trolig står mer om samme person. Tipper det er info om hans død i 1962. Har noen abonnement på ancestry (og dermed mulighet til å få fram innholdet på de to lenkene ?) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Hei Arnfrid! Hvis du får tid, kunne du ta en titt på kvinne-personen i tema 48703? mvh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Glørud

Hei!Om du får tid og anledning: kan du finne ut mer enn jeg har maktet om min farfars søster:Anette (Annethe) Halvorsdatter Glørud, f. 1863, 20. des., Trømborg i Eidsberg.Utv. 16.9.1881, bodde da i Rakkestad: Anna Halvorsen, 18, Rakkestad.Bodde 1890 i Portland, Oregon: Portland, Oregon Directories, 1890-91 Name:  Annetta GlorudHar funnet og tror det må være samme person: 1900 United States Federal Census Name:  Monetta Glorud Birth:  abt 1865 Residence:  1900 - Multnomah, OregonMin søster mener å vite at hun ble gift TAGGART (e. lign.)Finner: Washington Death Index, 1940-1996 Name:  Annette G Taggart Death:  1948Kan dette være min grantante?Eller har du mulighet til å spore henne videre fra Portland 1891 som er siste helt sikre 'spor'?mvh Egil G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg skal se på de siste henvendelsene etterhvert, men oppfordrer de som har omfattende spørsmål til å lage egen tråd, dertemaet starter med USA. Da kan flere være med å lete, og det er lettere å holde oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Frank, her er Carl med familie i 1920; 1920 United States Federal Census about Carl G MartinsonName: Carl G Martinson [Carl S Martinson]Home in 1920: Elk River, Clearwater, IdahoAge: 44 yearsEstimated Birth Year: abt 1876 [abt 1878]Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadSpouse's Name: PetraFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwayMarital Status: MarriedRace: WhiteSex: MaleHome owned: OwnYear of Immigration: UnAble to read: NoAble to Write: NoImage: 1057Neighbors: View others on pageHousehold Members: Name AgeCarl G Martinson 44Petra Martinson 30Anna Martinson 10Martin Martinson 5Elmin Martinson 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Samme familie i 1930?? 1930 United States Federal Census about Charles G MartinsonName: Charles G MartinsonHome in 1930: Lewiston, Nez Perce, IdahoAge: 53Estimated Birth Year: abt 1877Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadSpouse's Name: Petra JRace: WhiteOccupation:Education:Military service:Rent/home value:Age at first marriage:Parents' birthplace: View ImageNeighbors: View others on pageHousehold Members: Name AgeCharles G Martinson 53Petra J Martinson 40Martin C Martinson 15Edwin J Martinson 14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Kan du gjøre oppslag på: Samson Olai Jørgensen, født 21.04.1881 på Tysnes, Hordaland. Sjømann, hoppet av i Oregon 1907 fra 'Hornelen' I 1924 het han Sam Bech og bodde i Willov Creek Mines Wasilla via Ankorage Alaska. Først formann i gullvaskeri, ikke hørt av siden 1927. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.