Gå til innhold
Arkivverket

[#58352] Gift på E .C .Dahls stiftelse Trondheim. 1929.


Gjest Sigbjørn Sandsmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Ståle Fredriksen (Skogen)f.8-10.1901 ble gift med sin Laura 25.11.1929.på E.C Dahls fødselstiftelse. Er det noen som kan se etter om der står noe om hans far hvor han var fra? K bøkene ligger ikke på 'nettet'. Der var kanhende barn også? Mora var fra Bakke V Agder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Denne dåpen til Ståle,født 8/10-1901 har du vel kanskje allerede funnet? Foreldre er Fredrick Jansen og Signy Nilsdatter.Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Bakke, Ministerialbok nr. A 8 (1887-1911), Fødte og døpte 1901, side 61. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1003&idx_id=1003&uid=ny&idx_side=-65>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Bukker og takker,jeg er overrasket over responsen! Undres på at de giftet seg på fødselstiftelsen,var der fødsel på gang? Paret reiste fra Bakke V Agder 1926. Laura var av Griffentfelt slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Unni Knudsen

I siste innlegg skriver du at Laura var av Griffenfelt slekt. Har en Lars Andreassen Griffenfelt født 2 feb 1869, han er gift med eller reiser med Marie Charlotte Karlsen ca 1873.Er dette hennes foreldere. Lars Andreassen sønn av Andreas Magnus Griffenfelt og Pernille Fredriksdatter Flintian. Kan dette stemme. Dette er min slekt og det er alltid spenne å få tak i mer. Mvh. Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Laura født i Vennesla døpt i Øvrebø, foreldre skal være Lars Andreassen,f. 1869 i Flåbygden Lunde Telemark. konfirmert på Toftes Gave. d 20.5.1953. Gift I Sokendal med Mathilde (Emilie) Konstanse Ambrosiusen(Svolk?) I All hast Hilsen Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei!Spørsmålstegnet etter Mathilde (Emilie) Konstanse Ambrosiussen kan fjernes. Hun ER av Svolk-familien. Jeg har imidlertid ikke sjekket dåpen hennes: Hun skal være født 1882, muligens 15-9-1880 i Høvåg, og døpt samme sted.Marie Charlotte Karlsen Sesvoldseie [av Ross-familien], f.1876 i Glemminge, død 26-6-1899 og gravlagt i Risør, var for øvrig Lars' første kone.Lars og Mathilde hadde et barn f.1-10-1925. Noen som vet navnet på dette?Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Da er det nok mulig at den Lars Andreassen Griffenfelt jeg har er feil, eller så har han en ny kone, som ikke er utenkelig. Skal sjekke vielsen, der kommer navnet til faderen fram, Skulle egentelig hatt dette inn i en ny debatt. Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei.Nå er gåten løst av Johnny, takk.Nå kan jeg legge til kone nr, 2. Var inne på kirkebøker for Flåbygd/Lunde.Her stemmer det med fødsel/dåp og foreldere til den Lars jeg har. Bra, Skal prøve å lete opp barnet du etterlyser Johnny.' Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hvis FT 1900, som Ann-Mary, har lagt inn på innlegg (3), så er vel ette fødsel og dåp til Signy Nilsdatter: Født 21/6-1880 Bakke, døpt 11/7-s,å. Bakke, V.A. Far: Nils Staalesen og Grete Marie Olsdatter. Kirkebok, Bakke, V.A. Mini 1887-1911. Far og mor til Signy viet. 22 okt 1879.Samme krk bok. Mvh. Unni Knudsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.