Gå til innhold
Arkivverket

[#58365] Trondheim, Gjert Jenssens familie; forsvunnet etter 1866


Gjest Aud Marion Røen
 Del

Recommended Posts

Gjest Patty Dahl

Hei Aud Marion og Tommy! So now we need to look for them in the USA!! I had a bit of trouble finding #92...but I see it was way 'down' in the Norway Heritage list.They departed Kristiania April 24, 1868 headed for Chicago! Gjert Jensen is 43, Charlotte is 32, Carl 6, Johan 3 and Wilhelm 2.mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei - for en gledelig overraskelse ! Tusen takk for hjelpa; og jeg som hadde bare sett på emigranter fra Trondheim... Dette er det ingen av etterkommerne til Gjerts 'uekte' datter som den hadde den minste anelse om. Da er det vel kanskje mulig å finne mer informasjon om dem også. Det blir spennende å se om du kan finne dem 'over there', Patty.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei igjen! I have found Emilie and William Jensen in the 1900 Cook county, Illinois census, with Heritage Quest. Can someone with Ancestry check that census...and see if you can read the number of living children? In Heritage Quest, it can be read as a '1' OR manybe a 4...she gave birth to 5 children.Also, in Cook county, Ill in 1920 there is a William Jensen age 52, married to Julia age 55...they have 2 daughters Anna, age 16 and Winnifred age 11.mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Takk til deg også, Åse Jeg hadde mer og mindre gitt opp hele denne familien, jeg. Nå vet vi når de dro og hvor de levde - dette hadde jeg ikke klart uten den gode hjelpa jeg har fått her !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei igjen Aud Marion! I have looked at the 1900 census in Ancestry. It does appear that only 1 of Emilie's 'children' is living in 1900. The son living with her is 'indexed' in Ancestry as Wilhelm...but they have Wilhelm's age incorrect in the index as 59...his year of birth is correct in the census...1866.mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei igjen!! I have to go to my library in town to use Ancestry...so I have a question for someone who has Ancestry in this forum.Do you know if there is a state (Illinois?) census (folktelling) for the years 1885, or perhaps 1905? It would be helpful if we had census information on the Jensen family during those years.Or perhaps there is some other data base in Ancestry for Cook county, Illinois??mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Takk for at du forsøker å hjelpe, Patty. Det ville vært veldig fint med flere opplysninger om Gjerts familie.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Aud Marion! Could 'Carl' become 'Charles' Jensen?? In the 1900 Cook county census I found the following: Charles Jensen, born 1863 immigrated 1870. He is married to 'gunda' (?), and they have 3 children: Ester (b in MN), Olga b. in Illinois 1896 and Raymond, b 1898 in Illinois.In 1910, this family is living in the state of Washington, Yakima county. Gunda is called Gertrude in 1910.Well, if Emilie (Charlotte) has only 1 living 'child' in 1900, maybe this Charles is not her son...But, the 1900 census information about the number of Emilie's 'living children' could be wrong...then this Charles 'kanskje' is one of her sons....Ha det! mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Hei Patty Ja, Carl kunne nok blitt Charles i USA, men det er ikke godt å vite om det er Gjerts sønn som bor i Cook county i 1900. Uansett, vi har fått forklaring på hvorfor de ikke var å finne i norske kilder etter 1866 og hvor de bodde etter at de kom til USA. Jeg er takknemlig for at du prøver å hjelpe oss.mvh Aud Marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.