Gå til innhold
Arkivverket

[#58399] Noen som kan tyde?


Gjest Merete Fikse Bærø
 Del

Recommended Posts

Gjest Merete Fikse Bærø

Hei alle hjelpsomme. Er det noen som kan tyde for meg? Kirkebok Drangedal 1837-1856. Fødte og døpte i 1847 side 54. En mann ved navn Knud født 4.juni og døpt 27.Nr 40. Er spesielt intresert i det som står om uekte barn og i den kolonnen til høyre.Merete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Får ikke til alt, men prøver:Moderen opgav .... barnefaderen.1851 9. marts opgav hun at hun ikke havde opgivet den rette barnefader, men at han var Thorbjørn Halvorsen Holdal?Denne forklaring .... i Gunder Clausen Finei... og Halvor K?nudsen ..... 21. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu
Lenke Jeg leser:f. 4. Junii dpt 27. Junii; Knud, Uægte, Pige Aase Oline Aslaksdatter Sorter under Brødsjøe og Ungkarl Ole Olsen Tjenestekarl paa Heldal.Moderen opgav personlig Barnefaderen.9. Marts 1851 opgav hun at hun ikke havde opgivet den rette Barnefader, men at han var Thorbjørn Halvorsen Heldal.Denne Forklaring skeede i Gunder Clausen Fineid og Halvor Knudsen Hoseids Paahør.Intr. 21. Junii.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Merete Fikse Bærø

Ja da skjønner jeg litt mer. Knud er omtalt med Thorbjørnsen som etternavn senere og Tjorbjørn som far. Da er det riktig mann jeg ser etter. Tusen Takk for hjelpen. Og det er meget intresant informasjon.Merete :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.