Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Vigdis Varhaugvik

[#58404] Oppslag i bygdebøker. Edna Bolstad ?

Recommended Posts

Gjest Vigdis Varhaugvik

Vet ikke hvordan jeg skal finne henne? Er ikke mulig å finne henne død, men hun er etter det jeg vet, trolig det? Bolstad navnet finnes så mange steder i landet at det er umulig å bestille bygdebøker å sjekke i dem. Derfor må jeg håpe at noen kan slå opp i sine bygdebøker?Hun jeg søker er født mellom ca. 1920 og 1930. Vet at hun har bodd i Oslo og fått en sønn i 1947.Dette er sikkert for nytt til å legge på nettet, men dersom noen skulle ha opplysninger av nyere dato, kan de sende det til meg på e-post. vigdis.helene(alfakrøll)c2i.net Stadig optimist.Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnar Fitjar

Jeg finner henne ikke i skatteligningen fra 2000. Er dette jentenavnet, eller har hun giftet seg og fått et annet navn ? Hvis hun er gift Bolstad, trenger hun ikke stå oppført i bygdebøkene. Endel bygdebøker slutter rundt 1900.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Varhaugvik

Hei Agnar.Hennes pikenavn er Edna Bolstad, vet ikke om mellomnavn. Vet at nun hadde bror/brødre.Bygdebøkene for vår kommune går helt fram til ca 1980.Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Agnar Fitjar

Vet du når hun bodde i Oslo ? Det er mulig du kan finne hvor hun bodde i adressebøker for Oslo. Enkelte naboer kan muligens vite hvor hun ble av. Hvis sønnen heter Bolstad og er født i 1947, er det få navn å velge mellom på skatteligningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Varhaugvik

Hun må ha bodd i Oslo ivertfall før sønnen ble født. Sønnen ble født i mars 1947. Etter det jeg har fått opplyst hette sønnen Bolstad så da er det nok hennes pikenavn.Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Sundelius

Hei Vigdis,Lenkedu 'må' til Byarkivet i Oslo. eller S.Arkivet..tenker jeg. hilsen Egil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest marit johansen

Tror denne saken er oppklart og nålevende slektninger lokalisert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Vigdis Varhaugvik

Hei Marit. Takk for all hjelp.Kan du sende meg en e-post på denne e post adressa. vigdis.helenealfakrøllc2i.net.Jeg får ikke åpnet det du sender meg og får heller ikke til å sende mail til deg derfra. Håper også å en leksjon i åpning og sending av deg :-) Mvh Vigdis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.