Gå til innhold
Arkivverket

[#58404] Oppslag i bygdebøker. Edna Bolstad ?


Gjest Vigdis Varhaugvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Vigdis Varhaugvik

Vet ikke hvordan jeg skal finne henne? Er ikke mulig å finne henne død, men hun er etter det jeg vet, trolig det? Bolstad navnet finnes så mange steder i landet at det er umulig å bestille bygdebøker å sjekke i dem. Derfor må jeg håpe at noen kan slå opp i sine bygdebøker?Hun jeg søker er født mellom ca. 1920 og 1930. Vet at hun har bodd i Oslo og fått en sønn i 1947.Dette er sikkert for nytt til å legge på nettet, men dersom noen skulle ha opplysninger av nyere dato, kan de sende det til meg på e-post. vigdis.helene(alfakrøll)c2i.net Stadig optimist.Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Jeg finner henne ikke i skatteligningen fra 2000. Er dette jentenavnet, eller har hun giftet seg og fått et annet navn ? Hvis hun er gift Bolstad, trenger hun ikke stå oppført i bygdebøkene. Endel bygdebøker slutter rundt 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Hei Agnar.Hennes pikenavn er Edna Bolstad, vet ikke om mellomnavn. Vet at nun hadde bror/brødre.Bygdebøkene for vår kommune går helt fram til ca 1980.Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnar Fitjar

Vet du når hun bodde i Oslo ? Det er mulig du kan finne hvor hun bodde i adressebøker for Oslo. Enkelte naboer kan muligens vite hvor hun ble av. Hvis sønnen heter Bolstad og er født i 1947, er det få navn å velge mellom på skatteligningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis Varhaugvik

Hun må ha bodd i Oslo ivertfall før sønnen ble født. Sønnen ble født i mars 1947. Etter det jeg har fått opplyst hette sønnen Bolstad så da er det nok hennes pikenavn.Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Vigdis Varhaugvik

Hei Marit. Takk for all hjelp.Kan du sende meg en e-post på denne e post adressa. vigdis.helenealfakrøllc2i.net.Jeg får ikke åpnet det du sender meg og får heller ikke til å sende mail til deg derfra. Håper også å en leksjon i åpning og sending av deg :-) Mvh Vigdis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.