Gå til innhold
Arkivverket

[#58407] Axel Gustavsen (Sandar)


Gjest Karl Johnny Sommer
 Del

Recommended Posts

Gjest Karl Johnny Sommer

Søker etter Axel(aksel)Gustavsen,etternavnet kan også være Aronsen.Han ble født i Sandar 07 02 1896,og konfirmert samme sted 03 04 1910. Etter dette har jeg ikke funnet noe omkring Axel. Jeg har lett i vigsel og dødsfall i de tenkelige periodene. Hans far het Gustav leopold Aronsen,født 1862 i Sverige. Hans yrkestittel,var smed-mekanisk arbeider.Takknemlig for hjelp Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøydis Sørensen

En søster av Axel (Helene) var mormor til en bekjent av meg.Det hun kunne huske var at hennes mor fortalte at de fikk brev fra onkel Axel i Amerika.Hun trodde også han var gift og hadde familie der.Axel var muligens gift med ei som kaltes Frida.Hilsen Frøydis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Skovly

I 1930 United States Federal Census bor det en Axel Gustavson i Brooklyn, Kings, New York. Han emigrerte til USA i 1913. Alder: 34 år, f. (about) 1896 i Norge. Hans kone heter Frieda, er 38 år og f. i Sverige. Sarah Berman, 40 år, svensk, hører også til husstanden, oppgis å være svigerinnen til Axel. Barn: Randolph Gustavson 7 år, Helen D. Gustavson 3 år, Martin Gustavson 0 årKan det være han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Skovly

Har også funnet hans 'US World War II Draft Registration Card, 1942' på Ancestry.com. Der står det Axel Gustavson, født 7 Feb 1896 i Sander (feilstaving for Sandar antagelig), Norway. Hans kones navn, Frieda Gustavson, står også på kortet, dermed kan vi vel konkludere med at det er den rette Axel. Har du ab. på Ancestry? Hvis ikke, kan jeg sende det jeg har funnet i vedlegg på e-post.mvh Toril (også fra Sandar)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei Toril Dette var langt mer en jeg hadde foventet meg! Har selv forsøkt å gå inn på Ellis island,uten hell. Det som gjør dette ekstra morsomt,var at du også fant deres barn. Tusen takk for hjelpen,jeg tar gjerne i mot vedlegg på min e post.Mvh Karl Johnny Sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Skovly

Tips: Høyreklikk på bildene og lagre dem på din egen maskin. Ikke så kjekt å offentliggjøre sin egen epost på nettet kanskje...Mvh Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Skovly

Fant også på Ancestry.com 'Social Security Death Index':Axel Gustavson, siste bopel 11209 Brooklyn, Kings, New York, USA, født 7 Feb 1896, død Sep 1967.Mvh Toril

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karl Johnny Sommer

Hei igjenn Toril Takk for hjelpen nok en gang,har vært indisponert en uke nå.Har vært på sykehus,derav noe sen takk for hjelpen.Mvh Karl Johnny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.