Gå til innhold
Arkivverket

[#58414] Karen Tobiasdtr. (1858-1928) frå Kinn pr.gj. til København


Gjest Torbjørn Hillersøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Hillersøy

Er det nokon som har kjennskap til søkbare folketellinger, kyrkjebøker, arkiv el.l. for København? Siste spor eg har om Karen er at ho vart konf. i Kinn i 1873 (busett i Batalden i Kinn). Ho vart fødd i Lund pr.gj. i Rogaland. Mange i hennar fam. utvandra til USA, og derfrå har eg info om at ho vart gift, busett i København, og at ho døydde der i 1928, men dei veit ikkje meir enn det.Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

Det kan bli fryktelig vanskelig å finne. Jeg har søkt i Folketællinger på Dansk Demografisk Database. Dekningsgraden er ikke fullstendig. På Arkivalieronline er det meste lagt ut, men da må du vite adressen. Intet navn på ektemannen heller?Legger inn lenke på dåpen til Karen.LenkeOpplysning om dåp i Lund tror jeg du har fra FS. Ved konfirmasjonen står at hun er født H...ved Egersund. Fant henne i Helleland.Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

I FT1875 var Karen tjenestepige hos B. Isacksen i Bergen. Hun het da Tobiasen, fødested Egersund. Hun kan ha brukt farens etternavn. I FT1885 Kbh. fant jeg en tjenestepike som het Karen Jacobsen, 25 år, Du kan jo legge inn en etterlysning på Dis-Danmark. Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Hillersøy

Det er jo supert! Hjerteleg takk! Gløymde å fortelle at faren heitte Tobias Jacobsen! Så det er truleg rett Karen du fann i 1885 i Kbh.. Var litt kjapp med å seie Lund pr.gj.. Garden heiter Hestad. Skal prøve å legge inn ei etterlysing på Dis-Danmark.Helsing Torbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.