Gå til innhold
Arkivverket

[#58442] Anna Margrete Kristine Danielsdatter. Ytterøy


Gjest Anne Vigen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Vigen

Er det noen som har foreldre til Anna Margrete Kristine Danielsdatter f. 1773 d. 1809 gift 1800 med Peder G. Forberg Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nå ser jeg at det er Ytterøy i Nord-Trøndelag og, fant en Anne Danieldtr der i ft 1801 men hun var gift med en Jon Jonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da må det være Ytterøy i N-Trøndelag, du er heller sparsom med opplysninger. Alle er ikke lommekjente in Norges vidstrakte land-:)Jeg fant nemlig en Magrethe Danielsdtr 27 år gammel og gift med Peder Gundersen (35 år) der. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=32&filnamn=f11722&gardpostnr=16&personpostnr=209#nedre>LenkeHer er ekteskapet deres 27/2-1800 venstre side her: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Ytterøy, Ministerialbok nr. 722A03 (1756-1816), Kronologisk liste 1800, side 146. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her kopi fra kirkebok på FS: Lenke Margrethe Kristine Danielsdtr Berstad døpt 24/7-1774 med foreldre Daniel Mogenssen og Marit Jørgensdtr Berstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her fra kirkeboka helt nederst til høgre: Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Ytterøy, Ministerialbok nr. 722A03 (1756-1816), Kronologisk liste 1774, side 78. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16411&idx_id=16411&uid=ny&idx_side=-79>LenkeFortsettelse neste side.Her er nok den Mons/Mogens Danielsen som var folover: LenkeHan var hennes bror: LenkeHer har noen lagt inn noe om denne familien:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Vet ikke hvor kjent du er med Family Search, så jeg burde kanskje ha lagt til at når du klikker på et navn i den siste lenken, så får du opp mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ved foreldresøk på FS, ser jeg at Daniel Monsen/MOgensen og Marit Jørgensdtr får mange barn:Ikke alle er kopi fra kirkeboka, så du må nok sjekke.Ole 1760: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=700125792601&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeMogens 1763: LenkeBarbro 1765: LenkeEllen 1767: LenkeJørgen 1768: LenkeMartha 1771: LenkeMalena 1773: LenkePeder 1775: LenkeHans 1777: LenkeJonas Fredrick 1769: LenkeDaniel 1775: LenkeDet ser og ut for at det er en Daniel føt og død i 1780:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Vigen

Tusen hjertelig takk for alle opplysningene jeg fikk her. Nå kom jeg to ledd lenger tilbake. Anna Margrete Kristine Danielsdatter er min tippoldemor. Det er første gang jeg etterlyser noen. Dette frister til å prøve flere ganger. Beste hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Bare hyggelig-:)Skiftet som Berit la lenke til må du spørre etter på Arkivforumet. Da får du sjekket barna, osv.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.