Gå til innhold
Arkivverket

[#58443] Søker foreldrene til Olga Marie Hansen f.2/3 1901 i Drammen


Gjest Johnny Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Johnny Berntsen

Kan noen hjelpe meg og finne ut hvor og når de er født? Jeg vet at de heter Gustav Hansen f. 1865 og (Antornie?) Henriksdtr. f.1871. Jeg vet også at de bodde i Støperigt. 24 og at Gustav var sjømann. Men der stopper det opp for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, kan dette være dåpen til Gustav? 24. september 1865, foreldre Hans Anton Amundsen og Lovise Gudbrandsdatter - men bevares, han må jo ikke være født i Drammen... Lenkevennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant et par her i Bragenes, Drammen: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100390399332&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>Lenke Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. III 5 (1878-1890), Ekteviede 1887, side 182. Permanent sidelenke: LenkeN° 8, men disse er født i 1859 og 1862. Det er jo litt spesielt navn på henne så det er rart at to par skulle ha slike navn samme sted.Dette paret får to barn i Bragernes:Alvilde i 1887: LenkeMathilde Elise i 1889: LenkeHar du funnet dem i ft 1900? Men her er dette paret i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Ser Bengt har funnet den samme familien som meg, dersom det er de rette (som jeg tror) så heter far hans Hans Nielsen og hennes far Henrik Hans Kristensen (?) - se permanent sidelenke i innlegg 4 - greier ikke helt å tyde hennes fars navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei igjen, tror nok at fødselsårene du hadde var feil, for alt tyder på at Kjellaug har funnet vielsen - der står det at han er født på Bragernes i 1859 og Antonie på Vestfossen i 1862, Lenke jfr. også lenken til 1900-tellingen,Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

N° 74 her: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Bragernes, Ministerialbok nr. II 2 (1848-1859), Fødte og døpte menn 1859, side 128. Permanent sidelenke: LenkeForeldra Hans Nielsen og Olea Pedersdt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

N° 324 Antonie: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. 16 (1860-1868), Fødte og døpte 1862, side 75. Permanent sidelenke: LenkeForeldre Henrik Hans Kristiansen Vestfossen og Karen Pedersdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det må være henne og foreldra i 1865, men faren bruker et annet etternavn (andre fornavnet sitt?) LenkeEllers stemmer det jo med sted og mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

N° 113 forklarer vel hvorfor, faren heter Hans Kristian: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. 13A (1832-1845), Fødte og døpte 1838, side 105. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Tusen takk for hjelpen til dere alle. Dere har nok funnet de rette personene for meg.Da jeg skrev at han var sjømann var det ut fra hva som står i kirkeboken for Strømsø/Tangen da Olga Marie ble døpt. Men nok en gang tusen takk for god hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Bare hyggelig når det er slike positive tilbakemeldinger:) Her har du vel Anne K(arine) Pedersdtr f 26/12-1842 n° 69: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. 13A (1832-1845), Fødte og døpte 1843, side 197. Permanent sidelenke: LenkeForeldre Peder Larsen og Anne Christine LarsdtrGreier ikke å tyde stedsnavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johnny Berntsen

Tusen takk skal du ha! Når det gjelder årstallene så hadde dere helt rett. Feilen var min, jeg hadde lest av en linje feil når jeg fant dåpen til Olga Marie.Kanskje nye briller ikke hadde vært så dumt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her gifter en Peder Larsen og Anne Christien Christensdtr seg i 1835 (n° 48) er det mulig at hun er feilskrevet som Larsdtr ved dåp til datteren? Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. 13A (1832-1845), Ekteviede 1835, side 339. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1075&idx_id=1075&uid=ny&idx_side=-342>Lenke Hans far Lars Johnsen hennes far Christen JansenHer får dette paret en sønn Lars (n° 98): Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. 13A (1832-1845), Løse vedlegg 0, Fødte og døpte 1836, uten sidenr. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nei, det må nok være rett at hun heter Larsdtr for her får de en datter Elisabeth på Hole i 1841 (:1. dåp) Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. 13A (1832-1845), Fødte og døpte 1841, side 159. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei,Jeg tror dette er den rette vielsen. (Nr 19 1832) Det stemmer mye bedre med den Peder Larsen som dør på Hole 28/7 1850, 48 år gammel. Lenke Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.