Gå til innhold
Arkivverket

[#58446] Christen Pedersson, 1610 - 1680, Torget, Brønnøy


Gjest Thor Atle Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Atle Olsen

Hvem var Christens Pedersson, f. 1610, og gift med datter til Christen Skanke Stensson og Else Olufsdatter, Brønnøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Jeg kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men hva er kilden som sier at Christens kone het Else? Dahl kaller henne nemlig bare NN Olsdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Pettersen

Kan heller ikke hjelpe deg videre med Cristen Pedersen, bare legge til at kona hans het Anne Cristensdtr.(Odd Hendry Hestås skriver i forordet til sin bok om Skanke-slekten fra Cristen Stenssøn at 'Kjente barn er døtrene Beritte, Adelus og Anne. I Stattholderarkivet finnes dokumentet som viser at Anne er søster til Beritte (kildereferanse D XI 6, 16.8.1666).)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål André Jørgensen

Hallo, Thor! Odd Henry Hestås har skrevet ei bok, 'Skanke-slekten fra Christen Stenssøn'. Her finner du etterkommere av Brønnøypresten helt frem til vår tid. Jeg legger ved en link til min hjemmeside.Her er har jeg registrert han du søker som Kristen Pedersen. Lenke Mvh. Pål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Atle Olsen

Takk Pål Andrè. Har vært innom dine sider mange ganger og sammenlignet dine notater med mine. Selv er jeg født i Sømna, men flyttet straks etter fødsel til Kirkenes. Den boka du nevner har jeg ikke lest så den må jeg få fjernlånt snarest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.