Gå til innhold
Arkivverket

[#58454] Lye / Time - manglende scanning og utlegging av sider fra kb ?


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

ETTERLYSNING av sider fra kirkebok.Merknad fra Statsarkivet Stavanger'Den originale kirkeboken [for Lye prestegjeld] er ført felles for Time og Gjesdal sokn, i avdelinger for hvert av soknene. I den digitaliserte versjonen er sidene for de enkelte sokn samlet og fremstår som egne bøker. Ikke ført 1742.'LYE / GJESDAL : Fødte/døpte 1743-1800 er scannet og utlagt.LYE / TIME : Fødte/døpte stopper ved 1741. Hva har skjedd med kb-sidene fødte/døpte 1743-1800 ? Døde/begravede er utlagt.Takk på forhånd for svar.Celvin Ruisdael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Hvis du leser hele kildemerknader, vil du se at det også står 'Ikke ført 1742, deretter rotete ført, dels uten inndeling og med mangelfull datering. 'Se listen 'ingen listeinndeling (1743-1799)' så finner du kanskje det du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Hei og takk for innlegg/svarKildemerknaden hentet jeg fra Lye / Gjesdal. Den stopper med 1742. (Tok det for gitt at merknaden under Lye / Gjesdal også var gjeldende for Lye / Time). Jeg ser nå at Lye / Time også har med 'deretter rotete ført, dels uten inndeling og med mangelfull datering'Jeg fant det materialet som er under 'ingen listeinndeling'. Det ser ut som et eneste stort sammensurium. Noen verre kb-føring enn dete skal man vel lete en stund etter ?Celvin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.