Gå til innhold
Arkivverket

[#58463] Oppslag i bygdebok for Hå, bd 2 (Varhaug)


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

Hei.Forespørsel om oppslag i Bygdebok for Hå (Torgeir Edland), bd 2Ft_1801 har en 6-åring, Peder Erichsen MælandFamilien bodde på Kielswaren under Mæland, Warhoug sogn, Haae PræstegjeldHva har bygdeboken om ham og familien ?På forhånd takk for oppslag !Mvh, Celvin Ruisdael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Sakset fra bygdebokenMæland, nr. 25, gnr. 68: Erik Erikson Kalsvaren (oppført under Håland 34) bygslet Kalsvaren av Anders Sørbø i 1798, visst nok etter Elling Ellingson.Håland, nr. 34, gnr. 64: Erik Erikson Åen, bror til Gjermund Eriksen Håland, f. i Bjerkreim i 1737, (sønn til Erik Gjermundson Gjeitreim i Bj. og Elisabet Pedersdatter Bjerkreim) gift i Time 19.03.1767 med Guri Olsdatter f. 1748 i Time, dtr. av Ole Pedersen Kartevoll og Brynild Svensdtr. f. Steinsland i Bjerkreim. Dei budde i Åen (Håland) i 1789 og 1791, senere i Kalsvaren (Mæland). Barn: Elisabeth f. 1770 osv Guri 1776 osv Gitlaug 1780 osv Erik gift 1810 osv Ola 1789 Olina 1791 Peder f. på Kalsvaren 1795 (ikke flere oppl. om han i bygdeboka (Event. Anne Berte f. 1802 osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Ble denne Peder f. 1795 gift? Skriv litt info om han, så kan jeg tilføye det aktuelle i boken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Jeg prøver å finne ut hva som skjedde med ham.Det var en Peder Eriksen Meland som var med sluppen Restauration da den dro til Amerika i 1825 (som mannskap).Folketellingen 1801 har med Peder Erichsen Mæland fra Varhaug. Skulle vært interessant å finne ut om det er den samme personen som dro med Restauration eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Jeg har nettopp ringt til en i Hå historie- og ættesogelag. De hadde dette oppe i et møte i fjor høst.Fikk navnet på en dame som var på møtet, og som vet mer om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.