Gå til innhold
Arkivverket

[#58464] Kan noen tyde kirkebok?


Gjest Øystein Lillegaard
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Lillegaard

Jeg trenger hjelp til tyding av to fadderes etternavn/patronymikon fra kirkebok for Skedsmo. Det er fra året 1737, dato ibidem (2 advent), nr 123.Jacob Tøyen sitt barn Berthe døpes og de to første faddere har fornavn Asbjørn og Nils, men jeg klarer ikke etternavnet til disse. Kan noen hjelpe? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Hei, Øystein, no skal du få eit tips med meg: Gå inn på Folketellinga 1801 (eller ei av dei andre) for den kommunen du har kyrkjebok for, her Skedsmo (Skytsmoe i 1801), gjer eit gardssøk 'børjar på B*h' , så finn du nok garden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Beklager den! Jeg satt med bygdeboka og kikket i registeret der. Men ser at det ikke var så smart... Men takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

I tillegg til tipset frå Aase: Du vil sjå at Biørneholt (Bjørnholt) ligg i 'Lørenskoven sogn'. Dersom du går inn på kartenesten på Gule sider og gjer eit søk på Lørenskog, vil du finna kvar garden Bjørnholt ligg i Lørenskog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Lillegaard

Kan jo opplyse om grunnen til spørsmålet er at jeg leter etter hvor far til den døpte i første innlegg kommer fra. Jacob Jacobsen Tøyen giftet seg til Tøyen i 1737 og jeg kan ikke finne hvor han kommer fra. Muligens er dette ett spor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest kjersti aamodt

Hei Øystein Du bør se på web debatt nr.57969 Der er lenke til bygdebøkene for Hakadal og Nittedal.av Birger Kirkeby som har gitt tillatelse til dette. Støtte fra Nittedal kommune Bjørnholt og Tøyen er i bind 2. og Bjørnholdt er ikke i Lørenskog. Desverre kommer jeg ikke inn på denne siden nå. hilsen Kjersti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.