Gå til innhold
Arkivverket

[#58483] Protokoll 12, 1778-1788 244 Ytterøens Tinglaug Daniel Mogensen Barstad


Gjest Anne Vigen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Vigen

Hei. Er det noen som kan fortelle meg hva som står i skifte etter Daniel Mogensen Barstad. Skifteregister for Ytterøy og Inderøy tinglag 1751-1803 Protokoll 12, 1778-1788 244 Ytterøens Tinglaug Daniel Mogensen Barstad.Hilsen Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi flytter denne over til brukarforumet. Skifteprotokollen det her er spørsmål om ligger i Statsarkivet i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei AnneI skiftet etter 'afdøde Dannemand Daniel Mogensen' på Barstad, datert 14. juni 1781, står det at han etterlot seg kona Marithe Jørgensdatter og deres felles barn: Ole 20 3/4 år gammel, Magnus 16 1/4 år, Jonas Frederich på 12, Peter på 6, Hans på 4, Barbro på 18, Elen på 14 og Margrethe Kierstina 7 år gammel. Formyndere ble: Presten Hamond for Mogens og Margrethe, Ole Jørgensen Staberg for Ole og Barbro, Joen Jørgensen Sliperen for Peter, Jonas og Elen - og Arent Pedersen Kiølsviig for Hans.Det finnes en god del søkbare kilder for Ytterøy prestegjeld ute på DA - blant annet kirkebøker, folketellinger/manntall, militærruller (Daniel Monsen var jo soldat), diverse skatter osv.. I kirkebok 2 for åra 1718-1755 vil du blant annet finne at Marithe Jørgensdatter opprinnelig var fra Staberg i Mosvik. Hei så lenge fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen AnneOops..Med liten skrift på en litt dårlig kopi ser jeg at jeg var litt rask med navnet på en av sønnene..Med en bedre kopi i hånda er det lett å se at gutten på 16 1/4 år heter Mogens og ikke Magnus :)).. Hei igjen fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.