Gå til innhold
Arkivverket

[#58490] Hvor ble det av Christian Anton og Tora Lerberg


Gjest Ellen Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Gilhuus

Christian Anton Tronsen LERBERG ble født 8 juli 1870 og døpt 2 august 1870 i Norderhov, Buskerud. Han giftet seg med Tora LARSEN.Christian var sønn av Tron Andersen LERBERG 1836 - 1885 og Anne Kristine Christoffersdtr. GJÆLDE Ved folketellinga i 1900 var han ugift bryggeriarbeider i Kristiania. Han bodde i Seilduksgt. 6. har skrevet at hen seinere overtok Torgerud ? på Ask i Ringerike, men kan ikke huske hvor jeg fikk det fra.Har scannet over kirkebøkene for Paulus' menighet, men ikke funnet noe der.Mvh Ellen Gilhuus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Tomter

Ringerikske slekter : oplysninger om slekter og slektsgaarder.I Bind III, tar de for seg Ask. Kanskje du har lånt boka på biblioteket? Lenke til innholdsfortegnelsen: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellen Gilhuus

takk for svar!Jeg har sjekka Lagesens Ringerikes slekter, men ikke funnet noe der.Bøkene tar jo bare for seg storgårdene og tar slutt ca 1920-30. Har slekta bakover, men Anton (tror han kalte seg det) var fetter til min mormor så det hadde vært artig om det fantes etterkommere.mvh Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.