Gå til innhold
Arkivverket

[#58492] Udigitaliserte kirkebøker for Kongsberg?


Gjest Svein Arnolf Bjørndal
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det er nettopp blitt lagt ut en database over konfirmerte i Kongsberg 1766-82. Det er kjempefint. Jeg kan imidlertid ikke se at konfirmerte sees fra denne perioden i kirkebøkene som er digitalisert fra Kongsberg. Jeg vet at det finnes (minst) en kommunikantprotokoll for Kongsberg, som heller ikke er digitalisert, og heller ikke mikrofilmet tidligere.Hvor langt tilbake går protokollene over konfirmerte i Kongsberg, og kommer disse og f.eks. kommunikantprotokollen(e) noen gang til å bli digitalisert og lagt ut i DA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Om kommunikantprotokollene for Kongsberg noengang blir digitalisert og lagt ut på DA, kan jeg nok ikke svare deg på.Men en av grunnene mine til å lage basen over de konfirmerte, var nettopp at vi ikke finner konfirmanter innført i de 'vanlige' kirkebøkene for denne perioden. Til den basen som nå ligger ute, er de de tre eldste kommunikantprotokollene som danner grunnlaget.Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.