Gå til innhold
Arkivverket

[#58498] Marte eller Marit Halvordsdatter fra Fron, 1753 -1836?


Gjest Nora Ødegård
 Del

Recommended Posts

Gjest Nora Ødegård

Er det noen som vet hvor i Fron Marte eller Marit Halvordsdatter kom fra? Hun giftet seg 26.06.1777 med sersjant Lars Larsen på Andberg i Lom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nora Ødegård

Takk,men jeg har funnet giftemålet. Glemte å skrive Agneberg/Andberg. Jeg er interessert i hvor hun kom fra i Fron. Der er det jo ikke kirkebøker for 1753.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Jeg skjønte at du hadde sett i kirkeboka, Nora, jeg tenkte bare at nå kan andre også se der. Jeg skjønner at du har sett i folketellingen for Lom 1801 også Lenke for å vite ca fødselsår for henne, og nå kan andre også se der. Har du sett i bygdebok for Lom om det står noe der om hvor hun kom fra under gårdene Sletten eller Agneberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nora Ødegård

Jeg takker for svarene.Spesielt til deg Atle, fordi du avklarte gardsnavnet. Jeg tror nok fornavnet hennes var Marit(h).Ved barnas dåp: Lars f.15.12.1777,står det Marith. Anne f. 20.11.1779,står det Marte. Halvor f. 16.06.1782,står det Marith. Niels f. 04.04.1784, står det Marith. Ei Anne til i april 1786, også Marith og det samme ved Sigri, juni 1788.Var nok ei Sigri født mellom 1777 og 1779, men henne har jeg ikke funnet. Barnas farmor het Sigri, så da antar jeg at Mariths mor på Fron het Anne. mvh, Nora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.