Gå til innhold
Arkivverket

[#58506] Hjälp att tyda


Gjest Ulrica Abrahamsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej. Jag undrar om någon kan hjälpa mig att tyda vad det står för gårdsnamn efter Jörgen Andersen... och Agar Kielsdatter ...? Dom gifter sig i Ås kyrka 6 juli 1799. Vidare undrar jag också om någon vet vad deras föräldrar heter och när de är födda.Dom gifter sig i Ås, Akershus fylke.I 1801-telling står det att Jörgen är 44år och Agar 34år.Tack på förhandUlrica

bilete4572.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

I Ås bygdebok finnes gårdene Danskerud og Braate, men jeg har ikke funnet de omtalt der. Det står ikke så mye om husmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej och tack.Jag får försöka att gå till skislekt.no och leta om jag hittar något där.Ulrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Hej igen och tack så jättemycket.Hur söker man på dop och liknande så? Jag har bara hittat att man får sitta och leta igenom de scannade kyrkböckerna.MVHUlrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulrica Abrahamsson

Okej. Vad bra.Finns det även för andra fylken i Akershus? Jag letar även uppgifter om en Christen Bergersen som ska vara född någon gång mellan 1835 och 1840 (lite olika uppgifter). Han ska vara född i Fet, Akershus tror jag. Han gifte sig 1801 i Ås med Anne Hansdatter.MVHUlrica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.