Gå til innhold
Arkivverket

[#58507] Offisielle prestegjeldsnavn, soknenavn og soknenummer


Gjest Espen Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Berg

Er det utarbeidet en database/oversikt over offisielle prestegjeldsnavn, soknenavn og soknenummer som er tilgjengelig for oss? I dokumentasjon for Kyrre står det (fotnote nummer 2 side 71) at dette skal bli tilgjengelig på Arkivverkets nettsted iløpet av 2006-2007. Jeg kan ikke finne dette, men det kan jo selvsagt være jeg rett og slett ikke er flink nok til å lete. Noen som vet? Jeg tenker da ikke på oversikten over kirkebøker som ligger herLenke...men en oversikt som gir de gyldige sekstegnkodene for soknenummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Det har vært arbeidet med en slik oversikt i Riksarkivet, men jeg vet ikke hvordan det går med det arbeidet. Skal undersøke litt og komme tilbake til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 2 år senere...
Gjest Lars Nygaard

Dette kommer, men det er ennå vanskelig å si eksakt når. I 2009 fikk Statens kartverk i partnerskap med Riksarkivet, Universitetet i Oslo og Norsk lokalhistorisk institutt støtte fra ABM-utvikling til et prosjekt som 1) skal bygge opp en database over landets sivile, geistlige og juridiske inndelinger fra ca. 1620 til d.d. og 2) utvikle web-baserte kartjenester med tidsvarierende grenselinjer over denne databasen. Interesserte kan lese mer i prosjektsøknaden som er lenket opp fra denne siden ([url="http://www.abm-utvikling.no/for-pressen/pressemeldinger-1/historiske-karttenester.html>Lenke), og oppfølgeren fra 2010 som er lenket opp nesten nederst på denne siden (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.