Gå til innhold
Arkivverket

[#58512] Neste nr av tidsskriftet Genealogen


Gjest Celvin Ruisdael
 Del

Recommended Posts

Gjest Celvin Ruisdael

I forbindelse med en forhåndsomtalt artikkel i tidsskriftet Genealogen prøver jeg å finne ut når det vil utkomme (dato) ?I en annen debatt-tråd er det oppgitt noen hint (skrevet januar i år) 'utpå våren', 'før landsmøtet', 'rundt april'Har noen opplysninger om når neste nr vil komme ? Stavanger bibliotek abonnerer, og jeg vil være tidlig ute for å trekke kølapp ........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Årsmøtet er 22. mai, og Genealogen, som inneholder innkalling mv skal da etter vedtektene være ute senest 1. mai. Styret i NSF hadde styremøte i går kveld der de siste justeringene ble gjort på deler av innkallinga. Genealogen for øvrig er praktisk talt ferdig, og bør kunne trykkes ganske raskt. Et moment som kan drøye utsendendelsen henimot 1. mai, er at foreningen forsøker å få sendt ut neste hefte av NST i samme forsendelse. Dette heftet ligger an til å gå i trykken i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Sikkert lurt å være tidlig ute, Celvin, men er det ikke enda bedre å abonnere - og dermed få den rett i egen postkasse, lenge før biblioteket rekker å registrere og legge ut sitt eksemplar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Takk til Kristian, Lars & Tore for svarSer veldig fram til utgivelsen. Enten blir det til at jeg legger meg i soveposen en natt på Arneageren (plassen foran biblioteket for de som ikke er lokalkjente) og løper inn på Sølvberget (bygningen der biblioteket er lokalisert) den dagen Genealogen legges ut i hyllene eller det kan (godt) hende jeg slår til med bestilling hos sekretæren i NSFKan noen poste et vink her på tråden når dato for utsendelse er klar ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

PS! Håper NSF trykker et antall eksemplarer mer enn standard mengde i fall det er flere enn meg som ønsker å lese den omtalte artikkelen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Det er nok en massivt forhåndsannonsert artikkel om en viss herr Köhler som påkaller oppmerksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Ops..! Med all respekt, både for forfattar og andre som har arbeidd med dette, så om det er slik at neste nr. av Genealogen ikkje innheld anna, så kan Celvin gjerne få overta mitt nr. av Genealogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Tore, eg går ut frå at du med det svaret stadfestar at det er det einaste temaet i neste nr. av Genealogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Jeg har ikke sett en innholdsoversikt over de artiklene som kommer, men jeg så forhåndsomtale (på en annen tråd) av en artkkel som kommer i neste nummer. Etter som jeg forstår det, så er det bekreftet avgjort at den artikkelen som jeg tenker på vil kommeTror ikke det er snakk om et 'spesialnummer', men en vanlig utgivelse med flere forskjellige artikler. I alle fall har ikke jeg sett ordet 'spesialnummer' el l brukt noe sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Nei Finn, da har vi misforstått hverandre, for etter hva jeg har hørt, blir det rekordmange ulike bidrag (om ulike emner) i dette nummeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løberg

Vi kan vel bare returnere spørsmålet til Finn, Tore: Er det noen som noengang opplevd et nummer av Genealogen med bare ett tema? Det er ikke for ingenting at Genealogen har lederrollen blant den kulørte slektspressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Håper noen med kontaktflate til utgiver la merke til innlegg (6)Takk for oppklaring på at det ikke bare var ett tema. Jeg visste det selvsagt ikke, men antok det siden jeg ikke hadde hørt noe annet nevnt noe stedLegg merke til at jeg konkret ikke nevner hvilken artikkel som jeg spesielt er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

Jeg tror det ble trykt et par hundre ekstra eksemplarer av vårnummeret 2005, som inneholdt mye Båhuslenstoff, og det viste seg jo nødvendig, så populær som den utgaven ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

(16) : keine Gründe Angst zu haben(17) : bra at utgiver på forhånd virker å kunne beregne opptrykk av ekstra eksemplarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Siden jeg har en liten finger med i spillet, kan jeg røpe såpass at Finn Oldervik nok vil ønske å holde på sitt eksemplar. Om jeg har forstått ham rett i en annen debatt, vil han denne gang kunne lese om sine egne (og mange andres) aner i kommende utgave.Ellers er det jo hyggelig at Lars Løberg regner oss til den kulørte slektspresse. Da kun en liten brøkdel av Genealogen trykkes i farger (omslaget), må det nok være innholdets karakter det her siktes til. :-)Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tore H Vigerust

såvidt jeg vet, er heftet trykket ferdig, men muligens ikke stiftet, og skal sendes ut i posten før april er slutt; NST er også trykt og ligger trolig til sying, - disse to skal sendes sammen (for å spare portoutgifter, dvs kr. 10.000).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Vi klarer nesten ikke å vente, Tore og Are! Derfor holder noen av oss på med en dugnad for å få på plass slektstreet til MMs offisielle far. Det er kjempespennende, og svært positivt når alle jobber mot det samme målet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Tore:For ordens skyld: Som kjent er det meste knyttet til innhold og organisering av forestående utsendelse belagt med den absolutte taushetsplikt, da dette er streeengt hemmelig (selvfølgelig for å skape størst mulig forventning hos leserne). Det er derfor fullstendig og komplett umulig å komme med noen offisiell bekreftelse av de opplysninger du her meddeler. :-)Dog kan det bekreftes at det kan lønne seg å være medlem av NSF, så man slipper å trekke kølapp på biblioteket omkring månedsskiftet. Arnfrid:Jeg sliter litt med forkortelsen MM. Hva står denne for?Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.