Gå til innhold
Arkivverket

[#58513] Hvilken kirke/sogn?


Gjest Mette Fausko
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Hunskaar

Det spørs jo litt hvilken tidsperiode du sikter til, men Aker inntil 1861 og Østre Aker 1861-. Finhakkingen av Østre Aker menighet startet vel ikke for alvor før et stykke ut på 1900-tallet.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Det gjelder mellom 1880 og 1900.I FT 1900 er familien bosatt på Bjerke (nordre plass)i Aker.Alle barna er tilhørende, så da er spørsmålet hvilken kirke skal jeg finne de døpte i? Kan det være Trefoldighets kirken også? Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden de bodde i Aker så kan det ikke bli Trefoldighetskirken for den ligger nesten midt i Oslo sentrum.Siden du har sett dem i FT 1900 så står det vel muligens der hvor de er født, Aker eller Kristiania ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

OK, plassen Bjerke det her er snakk om (Lenke) ligger under gårdsnummer 27, som er Voksen. Da bør det bli Vestre Aker.Jeg trodde du mente Bjerke, som i travbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Fausko

Takk skal du ha, har ikke tenkt at jeg kunne bruke Rygh i denne sammen-hengen, så tusen takk for hjelp og tips. Mvh. Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.