Gå til innhold
Arkivverket

[#58519] Sivert Nilsen f.1840 fra Stangeland, Kopervik


Gjest kirsten olaug mølstre
 Del

Recommended Posts

Gjest kirsten olaug mølstre

Jeg prøver meg igjen, nå har jeg fått tettet mange hull, takket være dere som er på WD. Er det noen som kan bekrefte at jeg har funnet rett linje for Sivert Nilsen Stangeland f.1840 i Kopervik. Han var lærer og gift på Førland i Tysvær. far: Nils Olsen f. 1801 på Stølen Kopervik mor Inger Sjursdt. f.1801 på Stangeland, Kopervik.jeg vet at sivert hadde en bror som var lærer i nærheten av Skudeneshavn. Kirsten mølstre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Jeg tror nok du har funnet den rette familien. Broren til Sivert heter Knut Olai Nilsen, f. 1845 og var bosatt på Høynes, Skudeneshavn. Skulelærer. S 466, nr. 3 i Skudenes bygdebok. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

takk det var nøkkelen for meg. for jeg husker at min farfar sa at de hadde slekt som hette Høines, kan det stemme da? Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Etter dine opplysninger så er Sivert, f. 1840 sønn til Nils Olsen og Inger Sjursdtr., f. 1807 bosatt på Stølen rett familie. Nr. 30, s. 218, Stangaland og Kopervik bygdebok. (de andre som heter Nils Olsen i denne bygdeboka har ingen sønn som heter Sivert, f. ca. 1840) Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

Ja, det var det jeg trodde også, men var litt usikker fordi jeg ikke hadde noen andre navn å gå etter. dette stemmer med det jeg har funnet ut. Flott nå er jeg sikker. takk skal du ha. Kirsten mølstre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.