Gå til innhold
Arkivverket

[#58523] er det noen som kan hjelpe meg, har jeg rett linje her?


Gjest kirsten olaug mølstre
 Del

Recommended Posts

Gjest kirsten olaug mølstre

Jeg har lagt dette innlegget på 'alle' ogå, men det er kanskje større sjanse for å finne noen som vet dette her: Jeg prøver meg igjen, nå har jeg fått tettet mange hull, takket være dere som er på WD. Er det noen som kan bekrefte at jeg har funnet rett linje for Sivert Nilsen Stangeland f.1840 i Kopervik. Han var lærer og gift på Førland i Tysvær. far: Nils Olsen f. 1801 på Stølen Kopervik mor Inger Sjursdt. f.1801 på Stangeland, Kopervik.jeg vet at sivert hadde en bror som var lærer i nærheten av Skudeneshavn. Kirsten mølstre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

Takk Iver. det overrasket meg at det var i Avaldsnes, jeg har sett i Kopervik, ser det er ett års forskjell på fødselsåret. jeg har 1839 og i kirkeboken står det 1840, men foreldre ser ut til å være de samme . jeg ser at foreldrene bruker Stangeland her. Flott.jeg får sjekke dette opp. Jeg hadde nok ikke gått på Avaldsnes kirke. kjempeflott, skal sjekke mer opp på detaljer, men jeg er nå sikker på at jeg er på rett linje. grunnen til at du fant likt tema var at jeg skulle sette det inn på Rogaland, men så er det dette med 'ett tastetrykk'' så er det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Kopervik lå i Avaldsnes prestegjeld. Jeg vet ikke når Kopervik ble eget sokn, men jeg finner egne kirkebøker for Kopervik først fra 1861.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Jeg tenkte det kunne være greit å ta med folketellinga i 1865, der Niels og Inger holder til på strandstedet Kobbervig (i Avaldsnes prestegjeld) [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f61147&gardpostnr=181&personpostnr=1121&merk=1121#ovre>Lenke .De gamle bor i samme hus som ei ugift datter (Inger G) samt en sønn (Nils) og ei svigerdatter (Berta).Ved hjelp av Family Search var det enkelt å finne kilder for Niels Olsen og Inger Sjursdatter. De inngikk ekteskap 11.november 1824. Inger var 24. Nils var 23. (Nr.16 her Lenke ) og verd å merke seg er det er Inger som kommer fra Stangeland. Antakelig ble hun født like etter at folketellingen i 1801 ble gjennomført, men hennes foreldre (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin Ruisdael

Ad Kopervik :Opprinnelig (1837) var Kopervik en del av Avaldsnes formannskapsdistrikt. 16. august 1866 ble Kopervik skilt ut fra Avaldsnes som egen kommune (ladested) med 737 innbyggere.Men 1. januar 1965 ble Kopervik kommune sammen med Avaldsnes, Skudenes, Skudeneshavn, Stangaland, Torvastad og Åkra slått sammen til Karmøy kommune. Kopervik hadde ved sammenslåingen 1737 innbyggere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

Eg har funnet Kleng og det er familien til Kleng Person. Jeg har ikke dataene forran meg nå , men Kleng var vel far til Kleng Person (utvandrernes far). Kleng kom fra Stavangerkanten etter som jeg husker. Moren var gift 2 ganger, dette er bare noe jeg tar fra hodet i øyeblikket, men skal gå inn på det. jeg er ny i dette med slektsgranskning så jeg vet ikke hvordan jeg leter meg fram, det har helst gått i bøker og hjelp herfra. Er Family serch noe en bare kan gå inn på eller må en være medlem? kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Faren til Cleng Peerson het Per, Peer eller Peder, det er derfor han heter Peersen. Kleng Pedersen som han het i Norge ble født i Tysvær i 1783 og da er denne karen en god kandidat. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f11154&gardpostnr=84&personpostnr=1128&merk=1128#ovre>Lenke Du får prøve å finne en forbindelse til denne familien for å finne slektskap mellom dine forefedre og 'utvandringens far'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Helene Amundsen

Hei Kirsten!Alle kan gå inn på FS uten å være medlem noe sted. Husk bare på å sjekke alle opplysningene du får mot kirkebøkene etterpå. Lenke: Lenkemvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kirsten olaug mølstre

Takk nå når jeg ,takket være dere alle, er sikker på at jeg er på rett linje, så har jeg det meste her, måtte bare sjekke at Sivert hadde fått rette foreldre. Nå skal jeg bare gå inn på kirkebøkene of finne rette årstall, osv. Nå skal jeg sette meg ned og kose meg med de opplysningene jeg fikk og få det inn på rette plasser. Til Marit hvor kommer jeg inn på FS, prøvde men fant bare noen 'blogger'. Takk skal dere ha alle sammen Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Helene Amundsen

Hei igjen!Du kommer inn ved å trykke på den blå lenken i innlegget mitt, nr 10. Skriv så inn navn og årstall på personen du søker etter. Ønsker deg lykke til!mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.